ایلام- رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام از خانواده های استان خواست برای سنجش نوآموزان شان (ورود به دبستان) از روز شنبه 13 خرداد ماه جاری اقدام کنند.

خانواده های ایلامی برای سنجش نوآموزان اقدام کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد موسوی گفت: اولیا نوآموزان بدو ورود به دبستان باید از این تاریخ به بعد با مراجعه به مدارسی که فرزندشان را ثبت نام کرده اند، برای سنجش سلامت آنها اقدام کنند.

وی اظهارکرد: مدیران مدارس موظفند نوآموزان را در سامانه سناد ثبت نام کرده و نوبت انجام سنجش را به اولیا اعلام کنند و والدین نیز پس از دریافت برگه نوبت از روز ۲۷ خرداد به مدت یک ماه به مراکز مربوطه باید برای سنجش نوآموزان مراجعه کنند.  

موسوی با بیان اینکه ۱۴ پایگاه عمومی و یک پایگاه تخصصی با ۱۰۰ نفر عامل اجرایی در مرکز استان کار سنجش نوآموزان را انجام می دهند، افزود: فرآیند سنجش در این پایگاه ها برای ارزیابی سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان شامل سنجش بینایی، شنوایی، مراقبت های بهداشتی، ارزیابی های پزشکی و بررسی آمادگی تحصیلی و روانی نوآموزان خواهد بود.

به گفته وی، چنانچه نوآموزان در این مرحله مشکوک تشخیص داده شوند به مرحله تخصصی ارجاع داده شده و در غیر این صورت برگه تایید سنجش را برای ثبت نام نهایی در مدرسه از این پایگاه ها دریافت می کنند.  

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام بیان کرد: در اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال گذشته از مجموع بیش از ۹ هزار نوآموز، ۲۴ دانش آموز استثنایی شناسایی و برای تحصیل به مدارس استثنایی ارجاع شدند.

از مجموع ۱۰۰ هزار دانش آموز استان ایلام ۷۰۰ دانش آموز در ۳۲ مدرسه استثنایی تحصیل می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.