ایلام- مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام از آغاز اجرای طرح سفیران صبح همزمان با ماه مبارک رمضان در مساجد این استان خبر داد.

طرح سفیران صبح همزمان با ماه رمضان در ایلام اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فیض الله رضایتی  اظهار کرد: طرح سفیران صبح با هدف احیای نماز صبح در مساجد این استان با همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط اجرایی می شود.
وی اظهار کرد: در اجرای این طرح که با مشارکت دستگاه هایی نظیر اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات و کانون های مساجد اجرا می شود برای هر مسجد یک روحانی تعیین شده تا نماز صبح به صورت جماعت در این اماکن اقامه شود.
رضایتی یادآور شد: همچنین در اجرای این طرح با مشارکت ائمه جماعات و هیات امنا مساجد و برگزاری نشست های مختلف توجیهی برای همسایگان مساجد و استفاده از ابزار تبلیغی و تشویقی سعی می شود تا زمینه حضور مردم برای اقامه نماز صبح در مساجد فراهم شود.
مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام با بیان اینکه اقامه نماز صبح در بیشتر مساجد استان نداریم گفت: طرح سفیران صبح پارسال نیز در ۴۵ مسجد استان اجرا که استقبال مطلوبی از آن انجام نشدو امسال با برنامه ریزی بیشتری اجرا می شود.
وی طرح امین شامل سازماندهی نیروهای داوطلب برای ترویج نماز، طرح ملی نیک، طرح هادی، مبین و طرح بیان با هدف ترویج فرهنگ نماز را از دیگر طرح های در دستور کار این ستاد برای ترویج نماز عنوان کرد.
رضایتی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب پیرامون تاکید بر توسعه فرهنگ نماز افزود: توجه بخشی همگانی به نماز، بیان آثار نماز در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و راه های خشوع و حضور قلب در نماز امسال در دستور کار برنامه های این ستاد قرار گرفته است.
به گفته وی، همچنین بتازگی دوره آموزشی تخصصی نماز ویژه دانشجویان، معلمان، اساتید و فرهنگیان با حضور ۲۰۰نفر برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.