قزوین- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: با اجرای طرح های کارورزی، تکاپو و مهارت آموزی در محیط های کسب و کار به اشتغال استان کمک می کنیم.

طرح‌های اشتغال‌زا در استان قزوین عملیاتی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مسعود بابایی در کارگروه اشتغال که چهارشنبه شب در استانداری برگزار شد اظهار داشت: تعهدات اشتغال استان ۲۰ هزار نفر است که باید به دستگاهها و فرمانداران ابلاغ شود.

وی بیان کرد: جهاد کشاورزی ۳۸۶۲ نفر، میراث فرهنگی ۵۰۰ نفر، صندوق کار، رینی امید ۸۰۰ نفر، شرکت گاز ۵۰ نفر، بسیج سازندگی ۸۰۰ نفر و اداره راهداری و حمل و نقل پایانه ها ۳۳۷ نفر شغل باید ایجاد کنند.

بابایی یادآورشد:همچنین برای کمیته امداد ۱۴۴۰ نفر، راه و شهرسازی۱۵۹۰ نفر، دانشگاه علوم پزشکی ۴۰۰ نفر، صنعت، معدن و تجارت ۳۳۰۰ نفر، شرکت برق ۲۲ نفر و آب منطقه ای ۲۴ نفر سهمیه اشتغال پیش بینی شده که در مجموع ۱۳ هزار و ۱۲۵ نفر آن قطعی است.

اجرای طرح کارورزی، مهارت آموزی و تکاپو

وی افزود: درحوزه اشتغال سه برنامه فراملی باید اجرا شود که طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهها از آن جمله است که از سال قبل در استان نیز به صورت پایلوت آغاز شده و می تواند به اشتغال این گروه کمک کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: این طرح می تواند زمینه جذب نیروهای دانشگاهی را در بخش صنعت و تولید فراهم و تسهیل کند که سامانه کارورز برای ثبت نام این گروه نیز فعال است.

وی گفت: در این طرح یک سوم دستمزد کارورزان معادل ۳۳۰ هزار تومان توسط دولت پرداخت می شود و زمان دوره نیز حدود ۶ ماه است که پیشنهاد شده این زمان به ۹ ماه و یا یک سال افزایش یابد.

بابایی یادآورشد: پس از دوره کارورزی اگر کارفرما احساس کرد این فرد توان ادامه کار را دارد می تواند آن را تا دو سال تمدید کند و از معافیت بیمه ای برخوردار شود یا در نهایت با جذب وی در واحد خود به اشتغال دائم منجر شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر در کشور در سامانه ثبت نام و در استان هم ۸۴ نفر از طرح کارورزی استفاده کردند.

۱۵۰ هزار نفر سهمیه طرح کارورزی در کشور

بابایی گفت: در سراسر کشور ۱۵۰ هزار نفر دانش آموخته در طرح کارورزی در سال جاری می توانند شرکت کنند که سهم استان هنوز مشخص نشده است.

وی اضافه کرد: طرح مهارت آموزی در محیط کار و کسب از دیگر طرح هایی است که به اشتغال کمک میکند تا زمینه فعالیت در واحدهای صنعتی، کوچک و متوسط فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: در این طرح نیز ۵۰ هزار نفر می توانندمشغول کار شوند تا مشکل کارفرمایان واحدهای کوچک حل شود.

اجرای طرح تکاپو در ۱۱ استان کشور

وی گفت: طرح سوم با عنوان تکاپو برای توسعه کسب و کار و اشتغال پایداراست که در ۱۱ استان کشور به صورت پایلوت اجرا شده است.

بابایی تصریح کرد: برای اجرای این طرح کارگزار نیز پیش بینی شده که در استان شش نفر نامزد شدند که یک نفر به نام ندا بیات برای کارگزاری انتخاب شده تا طرح عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح از محل ۲۰ میلیارد تومان و ۱.۵ میلیارد دلار می توان تسهیلات پرداخت کرد تا طرح عملیاتی شود.

بابایی در خصوص تشکیل تعاونی های توسعه و عمران نیز گفت: تعاونی های توسعه و عمران باید در استان فعال شود که سهم کشور ۵۰ مورد است و در استان نیز حداقل ۶ تعاونی در دستور کار است که اولین مورد در شهر آوج راه اندازی شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

وی افزود: بیش از ۶۰۰ میلیون تومان سپرده گذاری توسط اعضا در تعاونی توسعه و عمران آوج محقق شده و با رفع موانع می توانیم این تعاونی ها را در سایر شهرستانها نیز فعال و راه اندازی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.