ساری- مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از استقرار بیش از یک هزار نجاتگر و ناجی غریق در ۳۶۵ نقطه پرخطر در سواحل مازندران خبرداد.

مردم توصیه‌های ناجیان غریق را نادیده می گیرند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، مجتبی اکبری در جلسه شورای اداری این جمعیت افزود: یکی از بزرگترین و گسترده ترین عملیات امداد و نجات در کشور، اجرای طرح امداد و نجات ساحلی در ایام تابستان است که در قالب کمیته کاهش غریق و تلفات انسانی در ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی اجرا می شود.

وی با تاکید بر پایش روزانه فرآیند اجرایی این طرح، کاهش حداکثری خسارات و تلفات ناشی از غرق شدن هموطنان در دریا را هدف نهایی دانست و تصریح کرد: آرزوی قلبی ما به صفر رساندن شمار غریق در سواحل مازندران است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با تاکید برضرورت مدیریت موثر در ایام پیک مسافر و گردشگر در مناطق ساحلی گفت: جمعیت هلال احمر هیچ مسئولیتی در نقاط اجرای طرحهای سالم سازی ندارد چراکه این طرح ها به بخش خصوصی واگذار شده و مجریان اینگونه طرحها ملزم به ارائه خدمات مختلف و موردنیاز به مسافرین هستند و خدمات امداد و نجات نیز باید در همین قالب و با احتساب هزینه آن لحاظ شود.

اکبری دستاوردهای اجرای طرح امداد و نجات ساحلی در تابستان سال گذشته را مطلوب توصیف کرد و بر هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی حاضر در کمیته کاهش غریق و تلفات انسانی تاکید کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیزعدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریانهای شکافنده را از عمده ‌ترین دلایل غرق شدن عنوان کرد.

اکبری افزود: متاسفانه افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران هلال احمر و ناجیان غریق را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز، جان خود را به خطر می‌اندازند.

وی با اشاره به تعطیلات روزهای آینده و ورود شمار زیادی از مسافرین به استان مازندران و نوار ساحلی، از همطوطنان خواست برای حفظ جان خود به توصیه های امدادی توجه جدی داشته باشند و از حضور و شنا در مناطق پر خطر خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.