بردسکن- امام جمعه بردسکن مولفه های مکتب امام خمینی (ره) را برای همه گروهها و جریان های سیاسی مهم و تاثیر گذار دانست.

گروه ها و جریان های سیاسی نیازمند مولفه های مکتب امام خمینی (ره) هستند

به گزارش  قدس  آنلاین ،حجت الاسلام علی اصغر امینی در اولین  هفته از ماه مبارک رمضان  در خطبه های نماز جمعه  این شهرستان بااشاره به فرارسیدن ۱۴ و ۱۵ خردادماه سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) و قیام شهدای ۱۵ خرداد گفت: ملت ایران همانطور که  در لحظه ورود امام  خمینی به میهن اسلامی از ایشان استقبال کردند در ۲۸ سال قبل با حضور میلیونی خود پیکر پاک و مطهر  امام و رهبر خود را تشییع و به خاک سپردند.

خطیب جمعه بردسکن عنوان کرد: ملت ایران با حضور باشکوه در همه صحنه ها قدرشناسی خود را از خادمین خود اعلام و تا آخرین لحظه در کنار آنها هستند و ملت ایران در رحلت امام راحل با حضور ۱۰ میلیونی خود یک حرکت بیادماندنی و ماندگار را به ثبت رساندند.

 امام جمعه بردسکن افزود:با توجه به اینکه سالگرد ارتحال امام خمینی (ه) امسال با ماه رمضان تقارن پیدا کرده است اعزام کاروان های زیارتی وعاشقان روح الله را به تهران نخواهیم داشت و با یک برنامه ریزی منسجم برشکوه و عظمت این مراسم در شهرستانها افزوده  می شود.

حجت الاسلام امینی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) و یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد  روز یک شنبه ساعت ۱۸ تا اذان مغرب و عشاه در محل مسجد جامع شهرستان برگزار می شود.

وی  عنوان کرد: اگر چه خبر درگذشت امام(ره) در سال ۶۸ باعث غم و درد و رنج ملت ایران شد اما با تدابیر و درایت  مجلس خبرگان رهبری با انتخاب  مقام معظم رهبری به عنوان جانشین برحق و خلف صالح امام راحل این  حادثه تلخ تسکین شد.

وی به برخی از مولفه ها و شاخص های مکتب امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امروز ویژگی ها و شاخص های مکتب امام (ره) برای همه گروهها و جریان های سیاسی کارساز و نیازمند آن هستند.

وی التزام به اسلام ناب محمدی را اولین اصل در مکتب امام راحل دانست و گفت:  امام با شکستن حصر تحجر،  انفعال، ارتجاع و  التقاط در حوزه های علمیه و دانشگاهها توانست این دو مرکز به خاستگاه اصلی خود دست پیدا کنند و با مطرح کردن اسلام ناب از بروز آفت ها دراین دو پایگاه دینی و علمی  جلوگیری کرد.

 وی التزام عملی به ولایت فقیه  را از اصول مهم مکتب امام (ره) بیان کرد و گفت: امروز در   آموزه های دینی  ما نیز اعتقاد و التزام  به ولایت فقیه در دوران غیبت چیزی جز  ولایت فقیه نیست و کسانی که اعتقاد و التزامی به ولایت فقیه ندارند در واقع  بر پوتین استکبار جهانی و   چکمه رضاخانی بوسه می زنند.

وی  مقابله با  استکبار جهانی را یکی دیگر از مولفه ها و شاخص های مکتب امام (ره)  عنوان کرد و گفت:  متاسفانه امروز عده ایی شعارهایی را سر می دهند که  از آن صدای زد و بند با استکبار جهانی را  می دهد که این با سیره و خط امام خمینی هیچ سازگاری ندارد.

وی بر بازخوانی و مطالعه وصیت نامه  الهی سیاسی امام تاکید کرد و گفت:   کسانی که در خط و مسیر امام و رهبری حرکت کنند  هیچگاه به انحراف کشیده نمی شوند و باید این مهم در حوزه کاری مسئولان نهادینه شود.

حجت الاسلام امینی مردمی بودن امام و نقش موثر مردم را در همه صحنه ها تاثیرگذار دانست و گفت: حضور مردم در همه صحنه ها تحول آفرین است که مصداق عینی آن  حضور بیش از ۴۰ میلیونی مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه بود که  امید دشمنان را به یاس تبدیل کرد.

امام جمعه بردسکن افزود: امام راحل همیشه همه گروهها و جریان ها را به وحدت و انسجام دعوت می کرد  و آنها را از هر گونه اختلاف افکنی برحذر می داشت  و امروز نیز مقام معظم رهبری با ادامه دادن خط و سیره امام خمینی (ره)  توانسته کشتی انقلاب را به خوبی سکانداری و کشور را از همه بحران ها نجات دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.