قزوین - آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین درخطبه های نمازجمعه که درمسجدالنبی (ص) این شهربرگزارشد اظهارداشت: نفوذ فرهنگی دشمن در شرایط کنونی از موشک ویرانگر تر است و باید مراقب نفوذ این فرهنگ باشیم تا دین و ایمانمان آسیب نبیند.

فرهنگ بیگانه از موشک ویرانگر تر است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین،خطیب جمعه قزوین با انتقاد از سند ۲۰۳۰ هم گفت: از بدترین مسائل این است که بیگانگان برای ما سند بنویسند من کاری به محتوا ندارم اما این سند حتی اگر خوب هم باشد مناسب نیست تا از خارج برای ما نسخه بنویسند.

امام جمعه قزوین یادآورشد: این سند پیوست هایی دارد که خانواده ها را متزلزل می کند و با تشویق هم جنس گرایی می خواهند به دین و باورهای اعتقادی جوانان ما آسیب برسانند.

وی گفت: کشوری که این همه فقیه و عالم و اندیشمند، آیات دینی و احکام اسلامی دارد چرا بایداجازه دهد بیگانگان برایش سند تنظیم کنند.

امام جمعه قزوین درادامه یاد آورشد: در ماه مبارک رمضان صله رحم و دستگیری از نیازمندان را جدی بگیریم و با فراموش کردن کدورت ها و اختلافات خانوادگی همه به محبت و دوستی ها روی بیاوریم.

وی اضافه کرد: ماه رمضان دانشگاه خوبی ها و تقوی و اصلاح رفتار است و همه باید از این فرصت برای زدودن گناهان خود و رسیدن به معبود بهره مند شویم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآورشد:باید فرزندان در ماه رمضان تغییر رفتارهای والدین خود را احساس کنند و در عمل ببینند که این ماه تا چه میزان در اصلاح رفتار، خوش اخلاقی، عبادت و مهربانی بزرگسالان تاثیر داشته و خود نیز بیاموزند و به روزه گرایش پیدا کنند.

وی افزود: تلاوت قرآن در این ماه ثواب زیادی دارد و می تواند درهای بهشت رابه روی بندگان باز کند و ما را به سعادت برساند.

آیت الله عابدینی با اشاره به فرارسیدن ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد گفت: ۱۵ خرداد یادآور خاطرات حماسه آفرینی های بنیانگذار جمهوری اسلامی و تجسم تقوی، شجاعت، سیاست، دیانت است که باید باشکوه در استان و کشور برگزار شود.

وی اضافه کرد: در سالگرد ارتحال امام در سال جاری به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان دیگر اعزام زائر نداریم اما باید مراسم ویژه آن باشکوه در کشور و استان برگزار شود.

عابدینی گفت: در قزوین دو برنامه باشکوه در مساجد امام خمینی غیاث آباد و مسجدالنبی برگزار می شود که از مردم دعوت می کنیم در این برنامه ها باشکوه شرکت کنند.

وی اضافه کرد: در زندگی امام یک سری محکمات وجود دارد که صریح و روشن و بدون تفسیر است که امروز هم باید به آن اسنتاد کنیم و راهمان را تشخیص دهیم.

امام جمعه قزوین اظهارداشت: وحدت بر پایه ایمان و توحید از محکماتی است که اگر به آن توجه می کردیم امروز در افغانستان و عراق و سوریه شاهد کشتار مردم بیگناه نبودیم.

عابدینی  همچنین گفت: اتحاد باید ایمانی و توحیدی باشد و این که کشور را دو قطبی کنیم منطقی نیست و به ما آسیب می رساند.

وی بیان کرد: در انتخابات رقابت جدی است اما پس از آن باید رفاقت ها جایگزین مسائل گذشته شود و همه با وحدت برای اعتلای کشور تلاش کنند.

امام جمعه قزوین یادآورشد: البته برخی مسائل قبل و بعد از انتخابات ندارد واگر ذلت پذیری در برابر دشمن و استکبار، تعدی به بیت المال و ظلم و بی عدالتی در قبل از انتخابات ناپسند بوده امروز هم بعد از انتخابات بد است و ما اشتباهات را گوشزد می کنیم.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: ملت در انتخابات نفس تازه گرفته و بسیاری از مسائل برایش روشن شده و پس از انتخابات با طراوت تر مطالبات خود را پیگیری می کند.

عابدینی اظهارداشت: ما با تبعیت از ولایت فقیه مبارزه با ظلم و تعدی به بیت المال را ادامه می دهیم و از رفتار انقلابی دست نخواهیم کشید.

وی گفت: از دیگر محکمات امام ساده زیستی مسئولان بود و توصیه به این که کارگزاران نظام باید از کاخ نشینی، رفاه طلبی، فخر و تکبر و نگاه فرعونی دوری کنند و ساده زیست و مردمی باشند.

آیت الله عابدینی دوری از اسلامی التقاطی را نیز مهم برشمرد و یادآورشد: اساتید، معلمان و خانواده ها باید التقاط دینی را که این روزها به آن دامن زده می شود را جدی بگیرند و مراقب باشند در سیاسی بازی مسئولان این موضوع انحرافی به ما اسیب نزند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: در اسلام التقاطی منافق و مومن تشخیص داده نمی شود به گونه ای که در انتخابات منافقان هم حضور پیدا می کنند اما ما تا نفس داریم برای تبیین مسائل در صحنه هستیم و روشنگری می کنیم.

خطیب جمعه قزوین اظهارداشت:امروزاطراف کشورمان را آشوب و خونریزی فراگرفته وانفجار دیروز در افغانستان هر انسانی را متاثر می کند اما مجامع بین المللی در برابر این جنایت و کشتار و مجروح شدن بیش از ۵۰۰ نفر هیچ عکس المعلی نشان نداده اند که جای تاسف دارد.

وی اضافه کرد: اگر سایه ولایت فقیه بر سر ما نباشد کشور ما هم در خطر است لذا باید قدردان این امنیت باشیم و ازآن صیانت کنیم.

 آیت الله عابدینی درپایان یادآورشد: شهید محمد رضایی پس از31 سال شهادت ودوری ازوطن به زادگاه خود مراجعه نموده وپیکرمقدسش توسط شما مردم متدین وانقلابی تشیع خواهد شد.

وی ازود: این شهید قبل ازاینکه به شهادت برسد جانبازبوده ولی ازولایت هیچ موقع عقب نشینی نکرده است، ظاهرا بردارعزیزش نیز دردفاع ازحرم اهل بیت حضرت زینب (س) که به شهادت رسیده ومفقود الاثرنیز می باشد سرنوشت این دو برادر مثل هم می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.