اصفهان- مدیر سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان گفت: نوشتن یادگاری، شعارنویسی یا نقاشی در محوطه های شهری جریمه دارد و پیگرد قانونی می شود اما براساس مفاد قانون مجازات اسلامی، هرگونه تخریب آثار تاریخی که یکی از مصادیق آن همین یادگارنویسی‎‎ها است، جرم تلقی می‏‏ شود.

نوشتن یادگاری بر پیکره آثار تاریخی جرم است

محمد عقیلی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: هر چیزی که به دیوارها نوشته شده باشد و دال بر تبلیغات و اطلاع رسانی باشد، نوعی تخلف است مگر اینکه با سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از قبل هماهنگ شده باشد و سپس اقدام شود.

وی تصریح کرد: ما در شهری زندگی می کنیم که ۵۰۰ سال پیش از رنگ ها و نقش های زیبا به بهترین شیوه در ساخت بناها استفاده می شده است و امروز هم سیما و منظر شهر اصفهان باید در شأن هویت شهر اصفهان باشد.

رییس اداره طراحی شهری و مدیر سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان با ابراز تأسف از اینکه در شهر اصفهان مشاهده می شود بیشتر مسافران از روی ناآگاهی به وسیله ابرازهای مختلف اقدام به شعارنویسی و یادگاری بر پیکره آثار تاریخی می کنند، گفت: در اماکن تاریخی مسؤلیت اصلی رفع دیوارنویسی ها با میراث فرهنگی است اما محوطه های تاریخی مثل پل های تاریخی خواجو و سی و سه پل که محدوده های شهری به شمار می روند، امحای یادگاری های نوشته شده با همکاری میراث و شهرداری و بکارگیری متخصصان مربوطه انجام می شود.

وی افزود: نوشتن یادگاری، شعارنویسی یا نقاشی در محوطه های شهری جریمه دارد و پیگرد قانونی می شود اما براساس مفاد قانون مجازات اسلامی، هرگونه تخریب آثار تاریخی که یکی از مصادیق آن همین یادگارنویسیها است، جرم تلقی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.