منابع خبری از سفر برخی شخصیت‌های سیاسی لبنان به واشنگتن با هدف جلوگیری از وضع تحریم‌های بیشتر علیه حزب‌الله خبر می‌دهند.

سفر هیئتی از لبنان به واشنگتن برای مقابله با تحریم بیشتر حزب‌الله

  به گزارش «قدس آنلاین»،  تحرکات دولت آمریکا برای گسترش تحریم‌های مالی علیه گروه قدرتمند حزب‌الله زنگ خطر را در لبنان به صدا در آورده است.  

به نوشته خبرگزاری رویترز،  دولت لبنان نگران است تحریم بیشتر حزب‌الله باعث آسیب به بخش بانکی این کشور شود که زیربنای ثبات این کشور راا تشکیل می‌دهد.

برنامه‌ریزی‌های قانونگذاران آمریکایی برای اضافه کردن پیش‌نویس‌هایی در قالب متمم به قانون‌های جاری که هدف آنها افزایش تحریم‌ها علیه حامیان مالی حزب‌الله است موجب سفر گروه‌هایی از بانکداران و سیاستمداران به واشنگتن برای لابی‌گری علیه این تحریم‌ها شده است.  

این گروه‌ها پس از بازگشت از واشنگتن گفته‌اند که مقام‌های آمریکایی نگرانی‌هایشان را در خصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه حزب‌الله می‌دانند.  

به نوشته رویترز، آنها همچنین بر این باورند که هر کدام از این پیش‌نویس‌ها در صورتی که تصویب برسند هم لحنشان تعدیل خواهد شد.  

«یاسین جابر»، نماینده پارلمان لبنان که سرپرستی هیئت این کشور در سفر به واشنگتن را به عهده داشت به رویترز گفت: «نکته‌ای هست که کسانی که خواستار فشار بر لبنان هستند باید از خودشان بپرسند: می‌خواهید یک دولت ورشکسته دیگر در شرق مدیترانه داشته باشیم؟»

وی اضافه کرد: «لبنان در حال حاضر از لحاظ اقتصادی بسیار آسیب‌پذیر است.  

شخصیت‌های سیاسی و بانکی در لبنان نگرانی این هستند که فشارهای بیشتر می‌تواند بخش بانکی این کشور که علی‌رغم جنگ سوریه با ثبات مانده است را آشفته کند.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.