زنجان- معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به افزایش احداث دامداریها در روستاهای استان زنجان گفت: به منظور تداوم و ایجاد اشتغال دامداریهای کوچ در مناطق روستایی استان زنجان افزایش می‌یابد.

دامداری های کوچک در مناطق روستایی استان زنجان افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از موج رسا، رحمان رستمخانی ایجاد اشتغال و تداوم اشتغال در روستاها، افزایش درآمد خانوارهای روستایی، افزایش تولیدات و محصولات دامی و بهداشتی شدن محصولات تولیدی دامداران روستایی و در نتیجه افزایش بهداشت و سلامت روستائیان را از دیگر مزایای دامداریهای کوچک روستایی دانست و اظهار کرد: از مزایای دیگر این طرح می‌توان به مقرون به صرفه بودن تولیدات روستایی اشاره کرد به طوری که هزینه تمام شده یک کیلو شیرخام در واحدهای کوچک روستایی حداقل 30 درصد کمتر از واحدهای صنعتی است.

وی تصریح کرد: ایجاد دامداریهای کوچک روستایی از جمله اهداف و برنامه‌های منطبق با ساسیت‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود و لذا سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با هدف توسعه این نوع دامداری‌ها، اقدامات و پشتیبانی‌های مختلفی را انجام می‌دهد.   

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: مزایای دامداری های کوچک روستایی و حمایت های به عمل آمده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه ایجاد این واحدها باعث شده که در حال حاضر یک هزار و 500 واحد  از این نوع دامداری با ظرفیت پرورش 51 هزار راس دام سبک و سنگین در 440 روستای استان احداث و امکان تولید و عرضه سالانه 38 هزار تن گوشت قرمز و شیر خام مهیا شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار و 400 نفر به طور مستقیم در دامداری های کوچک روستایی در استان زنجان مشغول به کار هستند، افزود: برای احداث این نوع دامداری ها در استان 538 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

رستمخانی بیان کرد: یکی از موفق‌ترین طرحهای پرورش دام در استان زنجان، دامداریهای کوچک روستایی بوده که با استقبال بسیار از سوی روستاییان در سطح استان مواجه است.

وی پایین بودن هزینه احداث ساختمان‌ها و تأسیسات و بهبود وضعیت دامداریهای روستایی از نظر بهداشتی، ساختمان و تبدیل آن‌ها به دامداری‌های نیمه صنعتی را از جمله مزایای دامداریهای کوچک روستایی برشمرد و عنوان کرد: این نوع دامداریها همچنین به دلیل خانوادگی بودن کار، هزینه کارگری نداشته و این خود موجب پایین آمدن هزینه تولید می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: تهیة نقشه به تعداد 50 تیپ و ارسال به تمامی شهرستانها و تحویل رایگان آن به متقاضیان، کاهش بروکراسی اداری در صدور مجوز که فقط با انجام دو استعلام از اداره کل دامپزشکی و بنیاد مسکن صادر می شود، تأمین 80 درصد هزینه ها از طریق تسهیلات برای احداث ساختمان ها، تأسیسات، خرید و نصب ماشین آلات و سرمایه در گردش و پشتیبانی فنی از نظر تغذیه، بهداشت دام ها و اصلاح نژاد دام از جمله اقدامات و پشتیبانی های انجام گرفته در راستای توسعه دامداری های کوچک روستایی در استان زنجان به شمار می رود.

وی اقدامات انجام شده در خصوص توسعه دامداریها در استان زنجان گفت: در این راستا تهیة نقشه به تعداد 50 تیپ و ارسال به تمامی شهرستانها و تحویل رایگان آن به متقاضیان، کاهش بروکراسی اداری در صدور مجوز که فقط با انجام دو استعلام از اداره کل دامپزشکی و بنیاد مسکن صادر می‌شود، تأمین 80 درصد هزینه ها از طریق تسهیلات برای احداث ساختمان ها، تأسیسات، خرید و نصب ماشین آلات و سرمایه در گردش و پشتیبانی فنی از نظر تغذیه، بهداشت دام ها و اصلاح نژاد دام از اقداماتی است که در خصوص توسعه دامداریها در سطح استان زنجان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.