بیرجند- معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی بهترین راه مقابله با نفوذ بیش از پیش اندیشه‌های مادی گرایانه غرب در جامعه است.

ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی بهترین راه مقابله با نفوذ اندیشه‌های غرب در جامعه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن مؤمنی‌مقدم ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: دشمنان با تمام توان و قوا و ابزارهای خود تلاش دارد تا جامعه را از معنویت خالی کند که سرمایه‌گذاری دشمنان برای به انحراف کشاندن جامعه اسلامی و تلاش آنها برای از بین بردن ریشه‌های ایمان و معنویت در بین نسل جوان و خانواده‌ها هر روز ابعاد آن گسترده‌تر می‌شود.

وی یادآور شد: ارزش‌ها و احکام دینی و معنوی سعادت بخش و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی می‌تواند بهترین ظرفیت در راستای پیشرفت جامعه باشد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی بهترین راه مقابله با نفوذ بیش از پیش اندیشه‌های مادی گرایانه غرب در جامعه است.

مؤمنی‌مقدم با بیان اینکه فرهنگ رها شده غرب به دنبال از بین بردن بنیان‌های خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد جامعه اسلامی است اظهار داشت: برای مقابله با هجمه‌های دشمن سبک زندگی بسیار مهم است و طرح سبک زندگی صحیح قرآنی بهترین ابزار در این راستا است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از راه‌اندازی کمپین سبک زندگی قرآنی با همکاری دفتر استانی فضای مجازی سراج در خراسان جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح اقدامی برای سبک زندگی بر پایه تاکیدات اسلام و کلام وحی است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: عبارات‌ها و پیام‌های جذاب توسط طراحان مطرح کشوری از محتوای آیات قرآنی در قالب طرح‌های مفهومی استخراج و با طراحی زیبا و گرافیک جذاب در قالب بیلبورد نمایشی در معابر سطح شهرستان‌های خراسان جنوبی نصب می‌شود.

مومنی مقدم افزود: از آنجایی که مصرف‌گرایی، اشرافی‌گری، گرایش به تجمل و خودنمایی از مظاهر مفسده انگیز سبک زندگی غربی است باید با الهام از این آیات و روایات سبک زندگی سالم را در جامعه نهادینه کرد.

وی یادآور شد: در این راستا بنرهای مفهومی سبک زندگی قرآنی با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در ۸ بیلبورد بزرگ در خراسان جنوبی نصب می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عکس نوشت قرآنی، اینوگرافی، کلیپ‌های قرآنی و تولید محتوا در خصوص مباحث سبک زندگی قرآنی و تولید خبر و مصاحبه را از برنامه‌های این کمپین عنوان کرد و افزود: کانال و گروه تلگرامی در فضای مجازی برای پیوستن به این کمپین راه‌اندازی شده است.

مومنی مقدم تصریح کرد: مردم و مسئولان باید در راستای ترویج فرهنگ قرآنی وسبک زندگی اسلامی تلاش بیشتری داشته باشند

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۴۲ وقف جدید در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است گفت: خراسان جنوبی بیش از ۹ هزار موقوفه دارد که بیشتر وقف‌های جدید امسال در قالب عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام حسین(ع) و کمک به ساخت مسجد در روستاها و طرح جامع امامزادگان و تبلیغ امور دینی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.