رشت- شانزدهمین سالگرد شهادت آیت ا... احسانبخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت ظهر شنبه با حضور آیت ا... قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان، دکتر نجفی استاندار گیلان، جمعی از مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.

آیت الله احسانبخش در عرصه سخنرانی‌ها  و تبلیغ  دینی گوینده‌ای زبردست و برجسته بود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین جمال یاری؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با توصیف  شخصیت برجسته آیت الله احسانبخش به عنوان مبلغ دین گفت: آیت الله احسانبخش در عرصه سخنرانی‌های منبر و تبلیغ  دینی گوینده‌ای زبردست و برجسته بود و  سخنرانی‌های وی در مساجد رشت برای بیدار کردن مردم گام بزرگی برای مبارزات گیلان علیه رژیم پهلوی بود. 

وی  با اشاره به تلاش‌های مکرر دشمنان اسلام برای  ترور آیت الله احسانبخش بیان  داشت: وی جراحات شدیدی در حادثه ترورش در مسجد کاسه فروشان رشت متحمل شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه آثار دینی ماندگار زیادی از شهید آیت الله احسانبخش برای علما و مسلمانان دنیا به‌جا مانده است بیان داشت: "آثار الصادقین" منبع خوبی برای همه علما و مردم برای آشنایی با حقیقت دین است.

وی با اشاره به زحمات این روحانی شهید در زمان جنگ گفت: وی در عرصه کمک به مبارزان در جبهه‌های جنگ، زبان‌زد همگان بود و استان گیلان را به یکی از استان‌های برجسته در عرصه مقابله با رژیم بعث در دوران دفاع مقدس تبدیل کرد.

یاری خاطرنشان کرد: وی در سال‌های آخر عمر خویش با تمام مشکلات جسمی به محض اتمام معالجات در مصلای رشت برای خدمت به دین حضور پیدا می‌کرد.

وی  با بیان اینکه روحانیون ادامه دهنده راه پیغمبران هستند اظهار داشت: یادآوری خدمات شایسته و خستگی ناپذیر علما برای زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ شهید آیت الله احسانبخش که در سال‌های پیش از انقلاب رهبری مبارزه علیه رژیم پهلولی را در استان گیلان بر عهده داشت پس از پیروزی انقلاب با حکم امام خمینی (ره) تا قبل از شهادت نماینده ولی فقیه در استان گیلان بود.

روحانیون و مردم حاضر پس از پایان مراسم با حضور بر سر مزار این عالم فقیه و مبارز در مصلای رشت، غم و اندوه خود را از فقدان وی ابراز داشتند.

همچنین استاندار با حضور بر مزار نماینده فقید ولی فقیه در گیلان ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ این عالم مبارز ادای احترام کرد.

آیت ا... احسانبخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت پس از تحمل سال‌ها جراحات ناشی از ترور چهاردهم خرداد ماه ۱۳۸۰ دعوت حق را لبیک گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.