زنجان-امام جمعه موقت زنجان گفت: تربیت یافتگان توسط امام خمینی (ره) زائیده تفکرات مکتب حسینی بودند و این مهم همان شجاعتی است که امام راحل داشت و بدون ترس ایستادگی کرد.

تربیت یافتگان توسط امام خمینی(ره)زائیده تفکرات مکتب حسینی بودند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید یعقوب موسوی شامگاه شنبه در همایش مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان و پشتیبانی پیاده‌روی اربعین حسینی، افزود:  آن‌هایی که موفق به ایجاد تغییر گسترده در تاریخ بشریت شده‌اند، همواره از طبیعت آسیب دیده‌اند که نمونه آن یتیم شدن امام راحل در نوزادی بود. 

وی اظهار کرد: امام راحل بعد از آن تحت تربیت مادر و عمه خود بزرگ شد که گویا نوعی آزموده شدن ایشان برای زندگی است.

امام جمعه موقت زنجان گفت: امام خمینی (ره) بعد از اجتهاد در سن ۲۵ سالگی مدارج علمی را طی کرده موجب ایجاد تحول در حوزه شده‌اند که مشکلات خود را داشته و امام در آن مقطع موفق به تربیت شاگردان و علمایی همچون شهیدان بهشتی، باهنر و شهید مطهری شد.

موسوی ابراز کرد: تربیت یافتگان توسط امام خمینی (ره) زائیده تفکرات مکتب حسینی  بودند و این همان شجاعتی است که امام راحل داشت و بدون ترس ایستادگی کرد تا قدرت‌های غرب و شرق را شکست داد.

وی تاکید کرد: قدرت الهی تنها تعیین کننده سرنوشت است و  یادمان باشد، تدارک دیدگان حادثه کربلا در صدد از بین بردن نسل رسالت بودند واما نمی‌دانستند که اراده خداوند بر ادامه رسالت و امامت از طریق این خاندان است.

امام جمعه موقت زنجان به اقدامات انجام شده در طول تاریخ برای ویران کردن کربلا و از بین بردن آثار حرم امام حسین (ع) اشاره کردو گفت: این اقدام توسط ۱۰ نفر و در مجموع ۱۳ بار در طول تاریخ انجام شده و هر بار توسط شیعیان بهتر از گذشته بازسازی شده که آخرین مورد آن توسط وهابی‌ها انجام شد.

موسوی  تصریح کرد: اقامه ۵۱ رکعت نماز واجب و نافله در طول شبانه روز، ذکر بسم‌الله الرحمن الرحیم با صدای بلند، داشتن انگشتر در دست راست، سجده زیاد کردن و زیارت اربعین از شاخصه‌های مؤمن است.

منبع : مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.