حجت الاسلام ماندگاری گفت: اگر امروز برخی حرف ها در آموزش و پرورش و انرژی هسته ای مطرح می شود برای ریل گذاری اسلام لیبرال است،

امروز عصر امام خمینی است/ برخی به دنبال ریل گذاری اسلام لیبرال هستند

  به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری شامگاه امروز در مراسم سالگرد امام خمینی(ره) در مسجد جامع سفید شهر از توابع شهرستان کاشان، گفت: امام خمینی(ره) خودش، خانواده اش، جامعه و انقلاب اسلامی را مدیریت کرد.

وی با اشاره به اینکه نیت امام خمینی(ره) از انقلاب و نهضتی که راه اندازی کرد برای رسیدن به پست و مقام و دنیا و شهرت و محبوبیت نبود، گفت: تنها نیت امام راحل از نهضت و انقلاب اسلامی خدا بود و برای همین است که امروز دنیا دیوانه امام خمینی(ره) است و امروز عصر امام خمینی(ره) است، چرا که جوانان اروپا و آمریکا با امام به خوبی آشنایی دارند و عاشق امام هستند چون نیت امام خدا بود.

حجت الاسلام ماندگاری با تأکید بر تقوای الهی و رعایت حدود الهی، گفت: اما در از ابتدای نهضت تا انتها یک قدم از هدفی که داشت منحرف نشد، بنابراین اگر چارچوب زندگی انسان خدایی باشد از آسمان و زمین برکت خواهد بارید.

وی با اشاره به اینکه در جامعه امروز سه مشکل عمده داریم، گفت: امروز برخی نمی توانند خود و خانواده، محیط کار و جامعه را کنترل و مدیریت کنند و چون نمی توانند مدیریت کنند با بحران روبرو هستند اما مردان آسمانی و مردان قرآنی مانند امام هرچند که معصوم نبود، اما تالی تلو معصوم بود و طی ۹۰ سال عمر خودش در صراط مستقیم بود.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، با اشاره اینکه امام واقعا خودش را مدیریت کرد و در صراط مستقیم قرار داشت، گفت: امام خمینی(ره) هنرمندی بود که طی ۹۰ سال عمر خودش یک نقش داشت و هیچ موقع نقش خودش را که نقش بندگی خدا بود عوض نکرد و کسی که ۹۰ سال تنها یک نقش بندگی خدا را بازی کند خیلی هنردارد.

حجت الاسلام ماندگاری، اظهار داشت: امام خودش و خانواده اش را مدیریت کرد و ما کمترین آسیب را در بیت امام و خانواده امام داشتیم و انشاالله بیت امام بعد از امام نیز بتواند این مسیر را با سلامت ادامه دهد و دعا می‌کنیم تا بیت امام هیچ موقع دچار آسیب نشود، چرا که امام مرد الهی بود و بر همین اصل توانست جامعه و انقلاب و نظام و جنگ و جوانها را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه اگر انسان براساس قرآن که کتاب تربیت است تربیت شود سه فایده دارد، گفت: انسان اگر براساس قرآن تربیت شده باشد خودش را رشد می دهد از این رو امام خودش را تا جایی رشد داده است که خداوند در آیه ۶۹ سوره نساء می فرماید ‹‹وَ مَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِکَ مَعَ الَّذینَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مِنَ النَّبِیِّینَ وَ الصِّدِّیقینَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحینَ وَ حَسُنَ أُولئِکَ رَفیقاً›› روز قیامت پنج گروه انبیاء و امامان و صدیقین و شهدا، رفیق یکدیگر هستند، بنابراین اولین ثمره قرآنی لطف به خودش است.

حجت الاسلام ماندگاری یادآور شد: با انقلاب و امام هرکس هدایت شده و نمازخوان و با حجاب و متدین و انقلابی شده و کار خیر کرده ضمن اینکه ثواب کار خیر را برای خودش می نویسند یک نسخه نیز برای امام می نویسند چون امام بانی خیر بود و این تجارت کمی نیست که امام راحل کرده است.

وی افزود: امام به جامعه اش  لطف کرد و جامعه خودش را به سمت خدا هدایت کرد و امام امت لقب گرفت و یک امت چنده میلیونی در ایران و یک امت چند میلیونی را در دنیا رهبری کرد و امروز انقلاب یمن و بحرین و به زودی انقلاب حجاز و انقلاب کشورهای اسلامی و نهضت آنها به برکت نفس قدسی امام بود که همه را در مسیرهدایت قرارداد.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در ادامه با اشاره به اینکه ایران اسلامی ۲۳۲ هزار شهِید داده است، گفت:  براساس آیه ۶۹  سوره مبارکه نساء همه شهدا همنشین اولیاء و انبیاء الهی هستند و اگر امام نبود این استعدادها شکوفا نمی شد بنابراین امام سبب شد نوجوانان و جوانان ایران به اوج رشد برسند.

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه با اشاره به اینکه، امام دشمن و شیاطین را به شدت عصبانی کرد، گفت: شیاطین به شدت از امام عصبانی بودند و یکی از شاگردان مکتب امام شهید بهشتی نیز خطاب به آمریکا گفت، آمریکا از ملت ایران عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر و امروز  اگر ما نیز می خواهیم پیرو راه امام باشیم باید همین ویژگیها را داشته باشیم و بتوانیم خود، خانواده و جامعه و جهان را مدیریت کنیم تا رشد کند باید کاری کنیم که شیاطین عصبانی شوند.

وی افزود: ما امروز حامی اسلام امام که همان اسلام علوی و حسینی و فاطمی و مهدوی و اسلام جهادی است  هستیم که با دشمن سر سازش ندارد اما مسیر سازش با دشمن  را برخی ها در کشور دارند ریل گذاری می کنند و امروز اسلام راحت طلب همان اسلام لیبرال است.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: اگر امروز برخی حرفها در آموزش و پرورش سیاست خارجی، انرژی هسته ای و دفاع موشکی مطرح می شود برای ریل گذاری اسلام لیبرال است، اما ما پیرو همان امامی هستیم که فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند و ما آمریکا را زیر پا له می کنیم.

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه با اشاره به اینکه ما ارزشی برای خائنین حرمین شریفین آل سعود قائل نیستیم، گفت: امروز اسلام اموی در قالب اسلام آل سعود و اسلام آمریکایی به جهان معرفی می‌شود.

وی یادآور شد: اگر می خواهید راه امام را که راه عزت  و پیشرفت و قوت و امنیت ما بود ادامه دهیم باید اندیشه امام بازشناسی شود که اندیشه امام همان خودسازی، خانواه سازی و جامعه سازی است که نتیجه آن رشد افکار و جامعه و عصبانیت دشمن است.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.