رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: به‌دلیل آلوده بودن منطقه مازندران احتمال ابتلای افراد جدید به بیماری تب کریمه کنگو وجود دارد.

احتمال ابتلای افراد جدید به تب کریمه کنگو در مازندران وجود دارد/ لزوم جلوگیری از جابجایی بی‌مورد دام‌ها

به گزارش قدس آنلاین، قاسم جان‌بابایی درباره آخرین وضعیت دو بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در مازندران اظهار کرد: وضعیت بیماران رو به بهبودی است و اقدامات درمانی مناسب در حال انجام است.

وی افزود: نگرانی از وضعیت این دو بیمار وجود ندارد ولی با توجه به اینکه منطقه ما آلوده هست احتمال ابتلای بیماران جدید وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه با توجه به شرایط بیماری مشاوران درمانی مشخص شدند، تصریح کرد: در ارتباطی که با استاندار مازندران دریافت کردیم بحث سم‌پاشی دام‌های استان مورد تأکید قرار گرفت، برخی از نقاط استان باید به‌صورت جدی تحت نظر باشد.

این مسؤول یادآور شد: دامپزشکی استان تلاش کرد و قسمتی از سم‌پاشی را انجام دادند ولی به‌دلیل محدودیت اعتبار مقرر شد که استانداری در این زمینه ورود پیدا کند.

جان‌بابایی ادامه داد: سم‌پاشی بسیار مهم است، قرار است از ظرفیت نیروهای بومی نیز برای این اقدام استفاده شود و فرمانداری‌های استان نیز در این زمینه به کمک بیایند.

وی در پایان با اعلام اینکه برای جابجایی دام‌ها باید هماهنگی لازم انجام شود، گفت: با نیروی انتظامی در این حوزه رایزنی شد و از جابجایی بی‌مورد دام‌ها باید جلوگیری شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.