ساری- گردشگری کشاورزی به هرگونه فعالیت وابسته به کشاورزی گفته می شود که گردشگران را به مزرعه یا روستا بکشاند.

معرفی جاذبه های گردشگری کشاورزی زمینه رشد اقتصاد روستایی را فراهم می کند

به گزارش قدس آنلاین،  مهدوی رییس روابط عمومی میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در گردشگری کشاورزی، گردشگر از محصولات مزارع به صورت مستقیم خرید می کند، در چیدن و بسته بندی محصولات به باغداران و زمین داران کمک می کند، در آیین ها و مراسم مربوط به زمین داری و باغ داری همانند دعای شکرگزاری و جشن برداشت محصول شرکت می کند، پشت فرمان تراکتور کشاورز می نشیند و از لذت اسب سواری یا ماهیگیری در روستا بهره مند می شود.

وی افزود: گردشگران در نهایت شب را هم در اقامتگاه های محلی یا کمپ های تدارک دیده اقامت می گذراند و با کوله باری از خاطره و میراثی از درآمد و کمک اقتصادی به جامعه محلی به دیار خود باز می گردد.

رییس روابط عمومی میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه بهار فصل روستاگردی در مازندران است گفت: روستاهای مازندران این روزها فصل کار و تلاش و برداشت است.

مهدوی افزود: روستاهای مازندران در بهار از حیث تنوع محصول دیدنی است ومی تواند برای گردشگران جذاب باشد.

وی گفت: یکی از جذاب ترین محصولات کشاورزی به ویژه برای کودکان و نوجوانان توت فرنگی است.

وی افزود: برداشت توت فرنگی در روستاهای سیمرغ ، جویبار و بهنمیر آغاز شده وبه بازار عرضه می شود.

به گفته رییس روابط عمومی میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مازندران توت فرنگی میوه محبوب بچه هاست و حضور در مزارع توت فرنگی و چیندن آسان آن می تواند لحظات خاطره انگیری را برای خانواده ها رقم زند.

مهدوی افزود: کشت توت فرنگی ارگانیک مورد توجه بسیاری کشاورزان قرار گرفته و هستند مزارعی که با خیال راحت می توانید محصول تازه و خوشمزه ای را نوش جان کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.