وظیفه نظارت بر عملکرد مراکز پیش‌دبستانی برعهده آموزش وپرورش بوده و این وزارتخانه بعنوان تنها نهاد رسمی آموزش باید محتوای آموزشی را در اختیار سایر نهادهای متقاضی تاسیس پیش‌دبستانی قراردهد.

ارائه محتوای آموزشی از سوی آموزش و پرورش به پیش دبستانی‌ها

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی، در ابتدای این جلسه مشترک که در دفتر دکتر ربیعی  برگزار شد، دکتر حکیم زاده ضمن ابراز خرسندی از فرصت پیش رو برای حل مسائل فیما بین اظهارداشت: حضور ما به عنوان نمایندگان وزارت آموزش و پرورش به معنای آمادگی برای تفاهم بر سرموضوعات فیما بین است و اعتقاد داریم که اختلاف نظر درون دستگاه‌های دولتی مانند اختلاف نظر درون اعضای یک خانواده است، لذا به تفاهم اعتقاد کامل داریم و به هیچ وجه نباید اجازه دهیم سایر سازمان‌ها با فضاسازی، زمینه‌های همکاری را کم رنگ کنند که این امر در واقع به ضرر کودکان و نونهالان این سرزمین خواهد بود.

وی افزود: ما معتقدیم که وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی در کنار هم می‌توانند فرصت‌های بیشتری برای فرزندان ایران خلق کنند و در این رابطه تفاهم نامه‌های گذشته قابل استناده بوده و آمادگی کامل داریم تا جهت رفع ابهام و بهبود شرایط تفاهم نامهٔ جدید امضا کنیم.

وزیر کار و اموراجتماعی نیز با استقبال از این دیدگاه اظهارداشت: موضوعات متعددی مانند کودکان کار و خیابان، طرح بهداشت دهان و دندان و… باعث شده است تا سابقه همکاری مناسبی با وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم و با توجه به ارادهٔ مشترک و نیت خیر هر دو طرف برای حل مشکلات، آماده هستیم در خصوص موضوعات فی مابین؛ مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها با احترام به نظرات طرفین بر اساس تفاهم کار را به جلو پیش ببریم.

وی افزود: من به معاونان مربوطه دستور خواهم داد در اولین فرصت جلسه مشترکی با معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار کرده و آنچه توافق شد اجرایی خواهیم کرد.

دکتر ربیعی تأکید کرد: از نظر ما خانم دکتر حکیم زاده نماینده وزارت کار نیز هست و به ایشان اعتماد کامل داریم و تصمیمات مشترک را قبول می‌کنیم.

شایان ذکر است، بر اساس تفاهم نامه‌های موجود وظیفه نظارت بر عملکرد مراکز پیش دبستانی در کشور بعهدهٔ آموزش و پرورش بوده و این وزارتخانه به عنوان تنها نهاد رسمی آموزش در کشور وظیفه دارد محتوای آموزشی را در اختیار سایر نهادهای متقاضی تأسیس پیش دبستانی قرار دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.