بجنورد- رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت: شخصی که با سوء استفاده ازتصاویر خصوصی دختران جوان اقدام به ایجاد پروفایل های جعلی در شبکه های اجتماعی می کرد دستگیر شد.

عامل انتشار تصاویر خصوصی دختران در شبکه های اجتماعی دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اعتمادی در این باره اظهار داشت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع انتشار تصاویر خصوصی و هتک حیثیت اقدامات اولیه توسط کارشناسان این پلیس در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکیه و مستندات و ادله های جمع آوری شده مشخص شد متهم یا متهمین با هویت ناشناس و با استفاده از ترفند و شگردهای خاص اقدام به برقراری ارتباط با شاکیه نموده و در نهایت اقدام به سرقت هویت و تصاویر خصوصی وی کرده اند.

این مقام انتظامی گفت: طی پیگیری های به عمل آمده مشخص گردید متهم با مطالب و اطلاعات سرقتی اقدام به ایجاد پروفایل جعلی در یکی از شبکه های پیام رسان کرده است و با درج مطالب غیر اخلاقی سعی در افزایش بازدید از پروفایل مزبور را می کرد .

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: با اقدامات تخصصی و ادله های جمع آوری شده متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

سرهنگ اعتمادی با اشاره به اینکه متهم با مواجهه شدن با مستندات جمع آوری شده صراحتا به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد افزود: در این راستا پرونده متشکله به همراه متهم به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد تحویل شد.

توصیه پلیس فتا :

متاسفانه امروزه شاهد افزایش پرونده‌های هتک حیثیت در محاکم قضائی هستیم، پرونده‌هایی که در پی غفلت کاربر و عدم توجه به توصیه‌ها به وجود آمده است و به راحتی نه تنها آبروی کاربر بلکه آبروی خانواده وی از سوی یک مجرم سایبری به حراج گذاشته می شود و چه زندگی‌هایی نیز در این میان از بین رفته و منجر به طلاق شده است. به اشتراک گذاشتن عکس های خصوصی و خانوادگی در فضای مجازی بویژه شبکه های اجتماعی موبایلی به منزله اینست که کاربر آلبوم خانوادگی خود را در اختیار افراد غریبه قرار دهد.

در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود نهایت دقت و تلاش را داشته باشند، کاربران باید فیلم‌ها و اطلاعات شخصی خود را رمزگذاری کرده و به هیچ وجه عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند.

 سودجویان با سوء استفاده از عکس‌های برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، به ساخت صفحات جعلی با عکس این افراد اقدام می‌کنند و از این طریق اقدام به تهدید و هتک حیثیت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.