زنجان- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: با هدف آشنایی مردم با طبیعت، جشن ییلاق یا همان طبیعت و شهروند در استان زنجان برگزار می‌شود.

 ایجاد اشتغال از طریق منابع طبیعی/ جشن طبیعت و شهروند در زنجان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، خلیل آقاجانلو در جلسه هماهنگی برگزاری جشن ییلاق یا همان طبیعت و شهروند اظهار کرد: امسال با شعار تولید و اشتغال مزین شده است و به هر حال کشور ما از دیرباز با موضوع کم آبی و خشک‌سالی سر و کار دارد.

وی با اشاره به اینکه افزایش جمعیت یک سری از نیازهای ما را افزایش داده است، عنوان کرد: همین موضوع بهره‌برداری از طبیعت را افزایش داده که خود لازمه‌ای برای ادامه حیات است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به آسیب‌های بهره‌مندی بیش از حد از طبیعت خاطر نشان کرد: تخریب منابع طبیعی در کنار تغییرات اقلیم اگر در کنار هم قرار گیرد، ممکن است آینده کشور را با یک سری چالش‌ها مواجه کند.

آقاجانلو با بیان اینکه امروز نیز ایران با پدیده‌های ناشی از تغییر اقلیم و طبیعت در کشور مواجه است، اظهار کرد: پدیده ریزگردها در خوزستان یکی از همین پدیده‌ها است.

وی با اشاره به اینکه بحث اشتغال و تولید نیز در کشور مطرح است، افزود: باید با حفظ منابع به این موضوعات نیز توجه کرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه لازمه ایجاد اشتغال پایدار همراه با حفظ منابع طبیعی شناسایی ظرفیت‌های جدید است، گفت: حوزه منابع طبیعی دو بحث در دست پیگیری است.

آقاجانلو با بیان اینکه کشت و فروش گیاهان دارویی یکی از محورهای ایجاد اشتغال از طریق منابع طبیعی است، گفت: این صنعت امروزه یکی از صنایع جهانی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت کشت گیاهان دارویی در ایران بسیار بالا است، گفت: استان زنجان نیز ظرفیت قابل توجهی در این زمینه دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه بحث اکوتوریسم دیگر بحث مهم ایجاد اشتغال از طریق منابع طبیعی است، ادامه داد: این موضوع در کشور مورد توجه قرار گرفته و مقام عالی دولت نیز بارها در سخنان خود بر این موضوع تاکید داشته است.

آقاجانلو با اشاره به برگزاری جشن ییلاق یا همان طبیعت و شهروند در استان زنجان عنوان کرد: این طرح با هدف سپری کردن یک روز در طبیعت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بهره‌مندان از منابع طبیعی در صورت مشاهده توریسم و کسب درآمد به حفظ طبیعت بیش از پیش علاقه نشان می‌دهند، گفت: هدف اصلی از برگزاری این جشن آشتی شهروندان با طبیعت است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه طبیعت از آن همه است، تاکید کرد: هر آسیبی که به طبیعت وارد شود در حقیقت زندگی همه افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.