بیرجند-مدیرکل زندان های خراسان جنوبی از وجود ۱۳۵ زندانی جرائم غیر عمد در زندان های خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ۱۳۰۰ خانواده زندانی تحت پوشش انجمن های حمایت از زندانیان هستند.

وجود ۱۳۵ زندانی جرائم غیر عمد در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی هاشمی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۵ زندانی جرائم غیر عمد در زندان های استان وجود دارد بیان کرد: میزان بدهی این زندانیان ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

وی یادآور شد: از مجموع زندانیان جرائم غیر عمد استان چهار نفر زن و مابقی مرد هستند.

مدیرکل زندان های خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۹ زندانی در استان آزاد شدند که از این تعداد ۱۵ نفر بدهی مالی، ۲ نفر مهریه و ۲ نفر محکوم به پرداخت نفقه بودند.

هاشمی میزان بدهی این زندانیان را ۱۱ میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریال عنوان کرد و تصریح کرد: در این راستا ۴۳۰ میلیون تومان را شکات گذشت کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ خانواده زندانی تحت پوشش انجمن های استان قرار دارند افزود: ۵ انجمن حمایت از خانواده های زندانیان نیز در سطح استان وجود دارد که دو هزار و ۶۰۰ فرزند زندانی را تحت حمایت قرار داده اند.

مدیرکل زندان های خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۵ روحانی در داخل زندان های استان نماز جماعت را در سه نوبت برگزار می کنند، یادآور شد: اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی طی پنج سال گذشته جزء دستگاه های برتر در امر نماز بوده است.

هاشمی  به نهضت قرآن آموزی با همکاری دادگستری استان اشاره کرد و گفت: هر زندانی یا یکی از اعضای خانواده او که سه صفحه از قرآن کریم را حفظ کنند دو روز مرخصی به زندانی داده خواهد شد.

وی از آزادی ۱۱۵ زندانی جرائم غیر عمد در استان طی سال گذشته خبر داد و افزود: ستاد دیه مردمی قصد کمک به آسیب دیده و آسیب رسان را دارد در این راستا سال گذشته برای اولین بار تعداد آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در استان سه رقمی و به ۱۱۵ نفر رسید.

مدیرکل زندان های خراسان جنوبی میزان بدهی زندانیان آزاد شده در سال گذشته را ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: ستاد دیه کشور سال گذشته یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض کرده است.

هاشمی اظهار داشت: همچنین سال گذشته شکات نیز مبلغ سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از بدهی زندانیان را گذشت کرده اند.

وی بیان کرد: حداکثر ۵۰ درصد از بدهی شخص زندانی جرائم غیر عمد به صورت بلاعوض پرداخت می شود و در این راستا ستاد دیه مردمی کشور می تواند تنها در جرائمی با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان ورود پیدا کند.

مدیرکل زندان های خراسان جنوبی با بیان اینکه از مجموع زندانیان آزاد شده در سال گذشته ۱۳ نفر محکوم به دیه، ۷۴ نفر بدهی مالی، ۲۱ نفر مهریه و هفت نفر مربوط به نفقه از زندان و بازداشتگاه بیرجند، قاین، فردوس، نهبندان و طبس بودند گفت: از مجموع زندانیان آزاد شده سال گذشته سه نفر زن و مابقی مرد بودند.

هاشمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۲ جلسه برگزار و ۲۱۰ فقره پرونده مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد گفت: امسال نیز به رسم هر ساله در ماه مبارک رمضان جشن گلریزان جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد در استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل زندان های خراسان جنوبی با بیان اینکه جشن گلریزان استان بیستم خرداد ماه در محل سالن غدیر شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد یادآور شد: هدف از برگزازی این جشن کمک به زندانیان جرائم غیرعمد، آبرومند و نیازمند است.

هاشمی تصریح کرد: محکومیت های مالی، چک های بلا محل غیر کلاهبرداری، و قتل و جرح غیرعمد از مصادیق جرائم غیر عمد به شمار می رود.

وی یادآور شد: طبق تحقیقات به عمل آمده ۵۰ درصد فرزندان زندانیان به علت برخورداری از لطمات روحی و روانی وارد زندان ها می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.