دستیار ویژه رئیس جمهوری روسیه با اشاره به برداشته شدن محدودیت های قانونی عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای، خواستار اعطای عضویت این سازمان به ایران شد.

مسکو: زمان عضویت ایران در سازمان شانگهای فرا رسیده است

به گزارش قدس آنلاین، دستیار رئیس جمهوری روسیه از عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای دفاع کرده و گفت که با توجه به شرایط موجود اکنون زمان مناسبی برای پیوستن تهران به این سازمان است.

بر اساس این گزارش، «یوری یوشاکوف» گفت: ما معتقدیم که شرایط برای پذیرش درخواست عضویت ایران (در سازمان همکاری های شانگهای) مهیا شده است.

یوشاکوف همچنین با اشاره به اینکه انجام فرآیند این عضویت در اجلاس پیش روی کشورهای عضو این سازمان مقدور نخواهد بود گفت: اختلافات کوچکی بین اعضا وجود دارد که در اجلاس پیش رو در خصوص آنها مذاکره خواهیم کرد.  

یوشاکوف افزود: به همین خاطر من انتظار پیشرفت چندانی در خصوص فرآیند (عضویت ایران) در اجلاس پیش رو ندارم اما با اینحال ما معتقدیم که این مساله دیر یا زود باید حل شود و بهتر این است که زودتر حل شود.

وی همچنین در خصوص چرایی عدم عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای تا به امروز گفت که تهران درخواست عضویت خود را در سال ۲۰۰۸ تسلیم اعضا کرده بود. اما به دلیل وضع تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه تهران، این درخواست وصول و پذیرفته نشد.

به گفته دستیار رئیس جمهوری روسیه اکنون شرایط تغییر کرده و روسیه معتقد است که باید به چنین قدرت منطقه ای مانند ایران عضویت را اعطا کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.