قدس: مشاور و رئیس حوزه شهردار مشهد گفت: برای نجات توس باید همه دستگاه‌ها ورود پیدا کرده و همت کنند و کار را به سرانجام برسانند.

برخورد دستگاه قضایی با معادن غیرمجاز

مجید پیراسته با بیان این مطلب در نشست مشترک «نجات توس»، اظهار داشت: اتفاق مبارکی باید در مشهد رخ دهد و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه همه همت کنند تا توس نجات پیدا کند.
وی در عین حال گفت: البته خوشبختانه همه دستگاه‌های دست اندرکار امر، اهتمام لازم را برای نجات توس دارند و این امر جای قدردانی و تشکر دارد.
مشاور و رئیس حوزه شهردار مشهد تأکید کرد: برای ساماندهی وضعیت توس به دنبال استفاده از ظرفیت و توان نهادهایی چون شورای حفظ حقوق بیت‌المال هستیم.
پیراسته افزود: تلاش می‌کنیم نازیبایی‌ها از توس پاک شود تا ثواب این کار برایمان منظور گردد.
شهردار منطقه ۱۲ مشهد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه توس منطقه‌ای ارزشمند است که احیای آن باید مورد تأکید قرار گیرد، گفت: سه شنبه گذشته نیز معاون رئیس جمهور در مورد اهمیت احیای توس سخنانی مطرح کرد که مورد توجه قرار گرفتن مسئله توس را نشان می‌دهد.
سعید اکبریان در ادامه بیان کرد: براساس گزارش‌هایی که دریافت کرده‌ایم، صاحبان معادنی که اطلاع دارند بزودی حکم قضایی برای برداشت غیرمجاز آنان صادر و اجرایی می‌شود، متأسفانه هم‌اکنون بشدت در حال بهره‌برداری هستند.
اکبریان با اشاره به اینکه باید در سند توس به جمع‌بندی واحدی دست یابیم، اظهار داشت: پس از تدوین، این سند را باید به مجلس فرستاد تا برای آبادانی توس تصمیم‌گیری درستی شود.
در ادامه این نشست، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز به سخن پرداخت و با اشاره به فعالیت معادن توس به صورت غیرمجاز گفت: ۹۰ درصد معادنی که در توس مشغول کار هستند، به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند و عمده بهره‌برداری‌ها و برداشت‌های معادن در این محدوده به صورت غیرمجاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.