رشت-فرمانده انتظامی شهرستان رشت گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۲۵ طرح در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی توسط پلیس در شهرستان رشت اجرایی شد.

۵۲۵ طرح در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی در رشت اجرایی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان ،سرهنگ رحیم شعبانی با اشاره به عملکرد پلیس در شهرستان رشت در سال ۹۶ اظهار داشت: ۵۲۵ طرح تاکنون در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی توسط پلیس اجرایی شده که این رقم افزایش ۴۲ درصدی این طرح‌ها نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه انجام سرقت در رشت از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۷ درصدی داشته است بیان داشت: با دستگیری ۳۶۳ نفر سارق و کشف اجناس سرقت شده توسط آنان، در سال ۹۶ افزایش یک درصدی کشفیات در زمینه سرقت‌ها را داشته‌ایم.

وی افزایش کشفیات مواد مخدر در سال ۹۶ را افزایشی ۹۵ درصدی نسبت به سال گذشته بیان کرد و ابراز داشت: از ۱۵۷ مواد فروش دستگیر شده در شهرستان رشت بیش از ۴۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است و  ۳ هزار و ۲۴ نفر معتاد متجاهر نیز تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و ۱۹۷ دستگاه خودرو به‌دلیل هنجارشکنی‌های اجتماعی و تخلفات رانندگی توقیف شده‌اند تصریح کرد: ۲ هزار و ۶۳۷ دستگاه موتورسیکلت نیز به‌دلیل انجام تخلفات مختلف توقیف شدند.

وی با بیان اینکه در کلانتری‌های مرکز استان گیلان مشاوره‌های تخصصی در زمینه‌های حقوقی، ازدواج، تحصیلی و دیگر زمینه‌ها به افراد به‌صورت رایگان ارائه می‌شود افزود: بیش از ۸۰ درصد پرونده‌های ارجاع داده شده به مشاوران در کلانتری‌ها حل و فصل شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت مشارکت مردمی در شناسایی افراد متخلف را امری لازم بیان کرد و گفت: پلیس همواره به گزارشات مردمی در زمینه تخلفات و ناهنجاری‌ها برای شناسایی هرچه سریع‌تر متخلفان نیازمند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.