یزد - دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: پشت صحنه بسیاری از فجایع دهه ۶۰ و صحنه گردان آن آمریکا و ایادی مزدور آن بوده که باید بار دیگر برای نسل جوان و نوجوان کشور بازگو و بازخوانی گردد.

 جنایات آمریکا و ایادی آن باید  برای نسل جوان و نوجوان بازگو شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، سعید زارع در نشست ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضائیه استان یزد اظهارداشت: ایران اسلامی بزرگترین قربانی تروریسم است که در حوادث گوناگون شخصیت های ممتاز و کم نظیری همچون شهید بهشتی را از انقلاب اسلامی گرفته است و امروز باید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید مظلوم، در زمینه معرفی ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم در جهان و معرفی حقوق بشر آمریکایی که این کشور با تکیه بر سیطره رسانه ای و هژمونی تبلیغاتی ، خود را بزرگترین حامی حقوق بشر معرفی می کند تلاش وافر صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه یکم تا هفتم تیر ماه به یاد و بزرگداشت شهدای فاجعه هفتم تیر و هفته قوه قضاییه تعلق دارد، افزود:از ششم تا دوازدهم تیر ماه نیز به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی و بازخوانی جنایات آمریکا نام گذاری شده است که باید برای هر دو مقوله مهم ، برنامه های جامع و مدونی در استان برنامه ریزی، طراحی و اجرا گردد.  
دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه به استفاده از ائمه جمعه و جماعات تأکید کرد و گفت: نظر به همزمانی این هفته با اواخر ماه مبارک رمضان و ایام عید سعید فطر فرصت خوبی فراهم آمده تا ابعاد شخصیت شهدای هفتم تیر و سایر جنایات آمریکا توسط ائمه جماعات در مساجد برای مردم و نسل جوان تشریح شود.
زارع تصریح کرد: دستگاه قضایی استان نیز می تواند با هماهنگی ائمه جماعات استان از فرصت فراهم آمده درمساجد بهره برده و با حضور مقام های قضایی استان در میان مردم در زمینه معرفی دستاورد های دستگاه قضایی و ارتقاء آگاهی های حقوقی مردم گام بردارند.
وی خواستار همکاری مجدانه شهرداری با ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه برای نصب بنر و بیلوردهای تبلیغات در سطح شهر و اطلاع رسانی به مردم در این زمینه شد و گفت: صدا و سیمای استان نیز می تواند ضمن تهیه و ساخت برنامه های ارزنده در طول این هفته شرح حالی از زندگی شهدای هفتم تیر ماه و سایر حوادث فاجعه آمیز و ضد حقوق بشری آمریکا به مردم ارائه دهد.  
این مسئول برگزاری مسابقات ورزشی در سطح استان به مناسبت هفته قوه قضائیه و نام گذاری این مسابقات به نام شهدای والا مقام فاجعه هفتم تیر ، برگزاری مسابقات فرهنگی و برگزاری مراسم ویژه در اماکن و خیابان هایی که با نام و یاد شهدای مرتبط با این حوادث مزین شده است را از دیگر اقدامات اثر گذار برای این ایام خاص ذکر کرد. 
زارع تصریح کرد: مراسم بزرگداشت هفته قوه قضائیه و هفته حقوق بشر آمریکایی باید با تعامل با ادارات در سراسر استان با شکوه برگزار گردد و با شیوه های تبلیغی و هنری ابعاد مختلف این دو رویداد و مسئله مهم در بطن جامعه جای گیرد.  
وی با اشاره به برنامه ریزی جهت حضور کارکنان دستگاه قضایی و دولت و خانواده آنان در برگزاری مراسم های ویژه هفته قوه قضاییه گفت: مراسم بزرگداشت شهادت آیت ا... بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب و به ویژه شهدای هفتم تیر استان یزد با حضور یکی از خطبا و چهره های نام آشنای انقلاب اسلامی در روز ۸ تیر ماه و ساعت ۸ صبح در محل مسجد روضه محمدیه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.