زنجان- نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه اعلان فعالیت‌ها مردم را تشویق به پرداخت بیشتر زکات خواهد کرد، گفت: این برنامه‌های صدا و سیما برای تاثیرگذاری بسیار مطلوب است و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

برنامه‌های صدا و سیما تأثیر بسزایی در فرهنگ‌سازی زکات دارد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر شنبه در جلسه شورای زکات استان زنجان با اشاره به روند جمع‌آوری زکات در استان اظهار کرد: ما باورمان این است که بسیاری از مردم زکات می پردازند و منتهی یک روالی برای کار خود دارند که این در روال کمیته نیست.

وی با اشاره به اینکه بسیاری ار مردم ما مقید هستند که زکات خود را در همان منطقه بپردازند، افزود: در یک مقطع تشویق‌ها خوب بود، اما در مقطعی خوب نبود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه تنها یک ششم گندم تولیدی را دولت می‌خرد، افزود: بخشی را دلالان و بخشی را نیز کارخانجات خریداری می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه زکات فطریه آنچه واجب است، شخص باید قبل از ظهر بپردازد، گفت: سه سال است که این پرداخت آن‌لاین و به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم امسال هر هشت شهرستان اقدام به پرداخت کنند و شیفت کنند، بیان کرد: همین که کارکنان نیز فعالیت دارند بسیار خوب است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه اعلان فعالیت‌ها مردم را تشویق به پرداخت بیشتر زکات خواهد کرد، افزود: این برنامه صدا و سیما برای تاثیرگذاری بسیار تاثیرگذار است و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه انعکاس ارقام کوچک کمک شایانی به کمک بیشتر مردم خواهد کرد، گفت: ارائه گزارش بسیار کارساز است به ویژه اگر اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه زکات فطره تا وقتی فقیر است  نباید برای مسجد و جاده خرج کرد، گفت: برنامه‌های سازمان صدا و سیما هم در  این حوزه مطلوب است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه بیان احکام از سوی یک روحانی موثر خواهد بود، تصریح کرد: روحانیون باید فتوا بگویند تا مردم توجیه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.