سبزوار- مراسم نخستین سالگرد درگذشت استاد حمید سبزواری پدر شعر انقلاب فردا دوشنبه در دیار سربداران زادگاه وی برگزار می شود.

نخستین سالگرد استاد حمید سبزواری در زادگاهش برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره در گفتگو با قدس آنلاین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد سبزواری اظهار داشت: طی برنامه ریزی های صورت گرفته دوشنبه صبح نشست تخصصی و علمی با موضوع شعر انقلاب با حضور اساتید و اعضاء هیات علمی گروه ادبیات دانشگاه های سبزوار و آموزش و پرورش در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود.

محمد علی آبادی افزود: بعد از افطار نیز با گلباران آرامگاه استاد سبزواری مراسم گرامیداشت این چهره ماندگار کشور و سبزوار را برگزار خواهیم کرد. وی در تشریح جزئیات برنامه اظهار داشت: سخنرانی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شعر خوانی تنی چند از شاعرهای کشوری از جمله ذکریا اخلاقی، جواد محقق، عباس باقری، محمد کاظم کاظمی و ... و اجرای سرود همخوانی مردم  را از جمله برنامه های پیش بینی شده اعلام کرد.

وی همچنین گفت: در این مراسم همچنین از نشان حمید،پوستر جشنواره کشوری سرود های انقلابی که بهمن ماه در سبزوار برگزار خواهد شد رونمایی می شود.

علی آبادی درباره نشان حمید تصریح کرد: این نشان در جشنواره کشوری سرودهای انقلابی که سالانه یا دو سالانه در سبزوار برگزار خواهد شد به یک فعال حوزه هنر و مقاومت انقلاب کشوری اهدا می شود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.