زنجان- رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: ایرانیان مقیم خارج از کشور در شهریورماه امسال به زنجان خواهند آمد.

ایرانیان مقیم خارج از کشور مهمان زنجان خواهند بود

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین جمیلی در این باره اظهار کرد: اخیرا نشست کمیته روابط تجاری به منظور بررسی روند برگزاری همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور در محل اتاق زنجان برپا شد و بنا به اهمیت برگزاری این همایش و اختصاص مبالغی جهت برپایی آن به استان‌های مختلف، اتاق زنجان اقدامات ارزنده‌ای را تاکنون در این خصوص انجام داده، لکن به دلیل تلاقی رویدادهای مختلف این همایش تاکنون در استان برگزار نشده است.

  این مسئول ادامه داد: جهت بهره‌مندی مناسب از این رویداد، تنها از ایرانیان مقیم کشورهای نوردیک جهت حضور در استان زنجان دعوت شود. هر چند اتاق زنجان از حضور تجار و علاقه‌مندان خارجی جهت شرکت در این همایش نیز استقبال می‌کند و اعزام هیئت تجاری اتاق زنجان در سال گذشته به کشورهای فنلاند و دانمارک حامل پیام خوبی در خصوص بضاعت ایران برای حضور در کشورهای اسکاندیناوی بود.

  وی افزود: از این رو جهت بهره‌مندی حداکثر از دستاوردهای این همایش، محدودیت زنجانی بودن شرکت‌کنندگان حذف و از اتباع خارجی نیز جهت حضور در همایش دعوت می‌شود و اتاق زنجان به جهت سابقه فعالیتش در حوزه اعزام و پذیرش هیئت‌ها بدون شک می‌تواند این همایش را به نحو احسن برگزار کند ولی جهت بهره‌مندی از این فرصت انتظار می‌رود که همه دستگاه‌های اجرایی استان همگام با اتاق زنجان از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نکنند.

  جمیلی با اشاره به محدودیت‌های اسکان مهمانان خارجی در استان خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد زنجان از حیث اسکان و پذیرش مهمانان خارجی با محدودیت‌هایی مواجه است، از این رو امکان دعوت از سفرای کشورهای آسیایی و اقیانوسیه همزمان با این رخداد عملاً غیرممکن است.

  رئیس اتاق بازرگانی زنجان یادآور شد: مدت زمان حضور ایرانیان مقیم خارج از کشور در استان دو روز بوده و در مجموع این همایش سه روزه خواهد بود که یک روز آن اختصاص به دیدار با نمایندگان مجلس و اتاق ایران داشته و در تهران برگزار می‌شود. همچنین بازدید از مرکز تحصیلات تکمیلی، پروژه‌های در حال انجام، گشت شهری و دیدار از نمایشگاه بین‌المللی، از جمله برنامه‌های جانبی این همایش خواهد بود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.