مشهد- معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: روزانه بیش از ۵۰۰ تن زباله در حاشیه این شهر دفن می‌شود که اگر شهروندان در مسیر تکفیک زباله از مبدأ و اصلاح الگوی مصرف گام بردارند، شاهد کاهش دفن این مقدار از زباله خواهیم بود.

تخفیف ۲۵ تا ۴۵ درصدی برای تفکیک کنندگان زباله

به گزارش قدس آنلاین، خلیل الله کاظمی بیان کرد: روزانه نزدیک به ۲۲۳۵ تن زباله در شهر مشهد جمع‌آوری می‌شود که ۲۰۰ تن از این میزان زباله‌های خشکی است که توسط شهروندان جداسازی شده و بازیافت می‌شود.
وی افزود: با توجه به این مهم روزانه نزدیک به ۵۰۰ تن زباله در محل دفن واقع در ۳۵ کیلومتری مشهد در مسیر جاده میامی دفن می‌شود.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد به ظرفیت محل دفن زباله مشهد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دفن‌گاه زباله شهر مشهد واقع در جاده میامی تا سال ۱۴۰۸ ظرفیت دفن پسماند را دارد.
وی همچنین در خصوص جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی نیز تصریح کرد: همچنین روزانه ۲۴ تن زباله بیمارستانی در مشهد جمع‌آوری می‌شود.
کاظمی گفت: شهروندان اگر به اصلاح الگوی مصرف و تفکیک زباله از مبدا توجه کنند شاهد دفن این میزان زباله نخواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: برا ی ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ در بین شهروندان روش‌های مختلف از جمله اهدای کارت قرعه کشی و اهدای هدایای نفیس به برندگان انجام می‌شود تا شهروندان به انجام این امر مهم و فرهنگ سازی آن ترغیب شوند.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد و در جهت ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ، شهروندان می‌توانند براساس میزان همکاری از ۲۵تا۴۵ درصد تخفیف در بهای خدمات جمع آوری، حمل ونقل پسماند، قبوض عمرانی، نوسازی و خدمات شهری برخوردار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.