رشت- در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد رشت مبلغ نقدی ۱۷۸ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال و مبلغ چک ۵۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال توسط خیرین رشتی جمع آوری شد و غیر از این مبالغ، ۴میلیارد و ۳۶۴میلیون و ۹۰۰هزار ریال نیز در تعهد خیرین برآورد شده است که خیلی زود توسط خیرین به ستاد دیه جهت آزادی زندانیان غیر عمد انجام می پذیرد.

جشن بزرگ گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد رشت برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی مهربان معاون اداری مالی ستاد دیه کشور در در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد رشت که با حضور جمعی از مسئولان و خیران گیلان شامگاه یکشنبه در رشت برگزار شد گفت: سال گذشته ۹ هزار و ۳۴۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند و هم اکنون ۱۵ هزار نفر به‌علت جرائم غیرعمد در کشور زندانی هستند.

وی گفت: از این تعداد ۱۳ هزار نفر بر اثر بدهی و چک به زندان افتادند و ۲ هزار و ۴۰۰ نفر مربوط به تصادفات و حوادث کارگاهی و ۲ هزار و ۸۰۰ نفر مربوط به مهریه است.

مهربان با اشاره به اینکه ستاد دیه کشور ۲۵ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است بیان داشت: در این مدت ۱۰۵ هزار نفر از زندانیانی که غیرعمد به زندان افتادند از زندان آزاد شدند.

مدیر کل دادگستری گیلان ضمن تبریک به مناسبت میلاد کریمه اهل بیت امام حسن مجتبی  (ع) گفت: از خصوصیات بارز این امام همام دستگیری از نیازمندان و بخشش و کرم بوده است و به همین دلیل از امام حسن (ع) به عنوان کریم اهل بیت نام می برند.

احمد سیاوش پور با تاکید بر ضرورت سرلوحه قرار دادن سیره این امام در زندگی امروزی تصریح کرد: از خصوصیات مسلمانی، دستگیری از نیازمندان و کسانی است که به هر نحو دچار مشکل شده اند.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از پرونده های موجود در دادگستری به مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و روحی و روانی بر می گردد افزود:ما در کشوری زندگی میکنیم که از دید کشورهای قدرتمند دنیا ، با تمدن و تاثیر گذار در سطوح بین المللی است و انها سعی می کنند با همه ابزار ها هویت نظام ما ن را خدشه دار کنند.

سیاووش پور ادامه داد: به رغم همه هجمه های فرهنگی آنچه که بیشتر از همه در بطن جامعه و خانواده هایمان تاثیر گذار است وجود مشکلات روحی و روانی ناشی از فشار اقتصادی و به تبع آن مشکلات فرهنگی و اجتماعی چون کمبود صبر و حوصله و خویشتن دارای هموطنانمان در امورات روزمره زندگی اجتماعی شان است که متاسفانه این کاستی ها باعث میشود یک بخش بزرگی از جامعه آسیب ببینند.

وی ادامه داد: به رغم همه تهدیدها در راستای رسالتی که بر دوش قوه قضاییه و همه آحا د جامعه است این  است که توجه ویژه به قشر آسیب پذیر جامعه داشته باشیم و در این رسالت از احساس مسئولیت شانه خالی نکنیم .

وی گفت: انسانهای واقع بین امنیت جامعه را در کلیات می بینند نه اینکه تنها خود و خانواده شان از آسیب های جامعه محفوظ بمانند

۸۰۰ نفر زندانی غیر چشم انتظار کمک خیرین

حمید کامران زاده مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان گیلان با اشاره به سنت حسنه جشن گلریزان و پیوند آن با ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی است تا با انجام کارهای خیر، علاوه بر مشارکت فعال در ایجاد تعادل اجتماعی از لطف و مرحمت الهی برخوردار شویم و توشه ای برای آخرت خویش ذخیره کنیم.

رییس ستاد دیه گیلان با اشاره به امار زندانیان آزاد شده جرایم غیر عمد استان از ماه  رمضان سال گذشته تا رمضان امسال اظهار داشت: در سال ۱۳۹۵،  ۸۰۲ نفر زندانیان  غیر عمد  در استان گیلان( حدود ۹ درصد از آزادی های کل کشور) که ۴۲ میلیارد و ششصد میلیون  تومان محکومیت داشتند ، توسط رضایت قلبی شاکیان در گذشتن سهمی از حق مسلمشان و کمک خیرین و دولت  به آغوش خانواده بازگشتند.

رییس ستاد دیه استان به تشریح گزارش هشت ساله اخیر ستاد دیه استان پرداخت و گفت: در طی این هشت سال توانستیم ۷ هزار و ۶۶۵ نفر که جمعا" ۴۰۰ میلیارد تومان محکومیت مالی داشتند را از بند زندانها رها کنیم از این مقدار شاکیان؛ ۲۸۱ میلیارد تومان از حق مسلم خود گذشتند و خداوند متعال همه کسانی که در این کار خیر مشارکت میکنند لباس عافیت بپوشاند.

وی با بیان مهم ترین برنامه ستاد دیه استان در ماه رمضان امسال و میزان حمایت خیرین گفت:در حال حاضر در گیلان حدود ۸۰۰ نفر زندانی غیرعمد در زندانهای استان تحمل حبس می نمایند که  به دلیل انجام جرم غیرعمد که قانون‌گذار آن را جرم دانسته از جمله مهریه و نفقه، بدهکاری مالی (بجز کلاهبرداری)، تصادف، حوادث کارگاهی و مواردی از این دست روانه زندان شده‌اند.

وی گفت: برای آزادی این تعداد زندانیان جرائم غیرعمد و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده‌هایشان مبلغ  ۴۵ میلیارد تومان  نیاز است که امیدوارم در جشن گلریزان امسال با کمک خیرین گرانبها آزاد شوند.

کامران زاده از آمادگی کامل ستاد دیه در جمع آوری کمک های خیرین و ارتباط دو سویه با خیران ارزشمند خبر داد و گفت: در طول سال ستاد دیه استان آمادگی دارد با ارتباط کامل با خیرین و دولت و بانک ها وظایف خود را در مرکز به خوبی انجام دهد و در سطح شهرستانها نمایندگی در خود زندان ها انجام وظیفه می کنند.

وی افزود: خیرین محترم می توانند کمک های خداپسندانه خود را برای رهایی زندانیان غیرعمد به شماره حساب ۰۸۰۰۲۰۹۹۰۰ بانک تجارت شعبه شریعتی رشت واریز کنند.

به گزارش خبرنگار ما در جشن گلریزان دیشب رشت، مبلغ نقدی ۱۷۸ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال و مبلغ چک ۵۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال توسط خیرین رشتی جمع آوری شد و غیر از این مبالغ، ۴میلیارد و ۳۶۴میلیون و ۹۰۰هزار ریال نیز در تعهد خیرین براورد شده است که خیلی زود توسط خیرین به ستاد دیه جهت آزادی زندانیان غیر عمد انجام میپذ یرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.