شهرکرد-مدیر کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال معوقات مالیاتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در آینده با استفاده از طرح جامع مالیاتی از بی‌عدالتی در پرداخت مالیات جلوگیری به‌عمل می‌آید.

۸۰۰ میلیارد ریال معوقات مالیاتی در چهار محال و بختیاری وجود دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، کوروش بیگدلی شامگاه یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: با پرداخت مالیات از عوامل مهم رشد یک جامعه است و سبب افزایش خدمات و عمران و آبادانی کشور می شود.

وی افزود: پرداخت مالیات در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های دولت در جهت خوداتکایی اقتصادی و عدم وابستگی به درآمدهای نفتی است.

بیگدلی با اشاره به تحقق ۱۰۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در استان طی سال گذشته گفت: در سال گذشته ۴۹۰ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده استان به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شد.

وی بیشترین فرار مالیاتی در استان را مربوط به مودیانی دانست که واقعا مودی مالیاتی نیستند و فعالیت اقتصادی انجام نداده‌اند و گفت: متاسفانه این افراد مورد سوء استفاده برخی سودجویان برای اخذ کارت بازرگانی با اسناد و مدارک و به نام آن‌ها قرار گرفته‌اند.

بیگدلی در خصوص معوقات مالیاتی گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال معوقات مالیاتی در استان وجود دارد که در آینده با استفاده از طرح جامع مالیاتی از بی‌عدالتی در پرداخت مالیات جلوگیری به‌عمل می‌آید.

وی با اشاره به ایجاد واحدهای مالیاتی در شهرستان‌ها گفت: این امکان جهت رفاه حال مناطق محروم و کمتر توسعه یافته فراهم شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان افزود:اداره کل امور مالیاتی هزینه‌ای از درآمدهای مالیاتی را به مناطق محروم اختصاص داده است که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای آبادانی شهرها و روستاها از آن استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اصلاح قانون مالیات های مستقیم، در اصلاحیه اخیر زمان ارائه اظهار نامه مشاغل از پایان تیرماه به خردادماه تغییر پیدا کرده است و اشخاص حقیقی تا ۳۱ خرداد ماه فرصت دارند که اظهارنامه مالیاتی خود را به این اداره کل تسلیم کنند، همچنین پایان تیرماه آخرین فرصت ارائه اظهار نامه های مالیاتی افراد حقوقی است.

 مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به اجرای طرح جامع مالیاتی در استان گفت: طرح جامع مالیاتی مزایای بسیاری از جمله شفاف‌سازی و عدالت مالیاتی را به‌دنبال دارد.

بیگدلی افزود:صاحبان مشاغل با مراجعه به سامانه الکترونیکی مودیان مالیاتی و  ثبت‌نام الکترونیکی و دریافت شماره اقتصادی می‌توانند از مزایای تسهیلات خدمات الکترونیکی مانند پرداخت الکترونیکی و تسلیم الکترونیکی اظهارنامه‌های مالیاتی برخوردار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.