خرم آباد- نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: درب سرداب امام زمان (عج) ۳۰۰ میلیون تومان بدهکاری دارد که امیدواریم با دستان پر خیروبرکت مردم لرستان این مبلغ نیز تأمین شود.

مردم لرستان در پرداخت هزینه درب سرداب امام زمان (عج) مشارکت کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در مراسم رونمایی از درب حرمین امامین عسکریین (ع) و ورودی سرداب امام زمان (عج) که در حسینیه ثارالله خرم‌آباد برگزار شد ضمن تبریک میلاد کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: خدای متعال را شاکریم که امروز در نیمه ماه مبارک رمضان هدیه‌ای ناچیز از مردم لرستان به خاندان عصمت و طهارت تقدیم می‌شود و خدا را شاکریم که مهر و محبت مردم لرستان در مقام عمل به نتیجه رسیده است.

وی افزود: خدای متعال برای هدایت انسان‌ها پیامبران را فرستاد و این پیامبران به دنبال هدایت و ارشاد مردم و رساندن آن‌ها به کمال و قرب الهی تلاش کردند؛ پیامبر اکرم (ص) نیز 23 سال درراه دین خدا پایداری و جهاد کرد و در این راه بدترین شکنجه و آزارها به آن حضرت روا داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بابیان اینکه محبت اهل‌بیت (ع) انسان را به سرمنزل مقصود می‌رساند، عنوان کرد: محبت اهل‌بیت (ع) نشانه معرفت انسانی و اجر و مزد رسالت است.

وی بیان کرد: محبت اهل‌بیت (ع) به این است که انسان از آن‌ها تبعیت کند، نام اهل‌بیت (ع) را برای فرزندان خود انتخاب کند و احادیث آن‌ها را در مقام عمل پیاده کند.

آیت‌الله میرعمادی سعادت دنیا و آخرت را در تبعیت از ولایت دانست و خاطرنشان کرد: محبت اهل‌بیت (ع) به این است که ما به ریسمان آن‌ها چنگ بزنیم و نجات پیدا کنیم.

وی راه کمال، سعادت و خوشبختی را در ولایت دانست و تصریح کرد: انفاق مال در کنار انفاق جا قرارگرفته است و اگر ضریح، درب، گنبد و بارگاهی درست می‌شود برای آن است که ائمه (ع) منار اسلام هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان ائمه (ع) را منار دین و راه هدایت دانست و اظهار داشت: اگر ائمه (ع) و بارگاه ملکوتی آن‌ها باقی باشد دین باقی است بنابراین بقا دین به بقا علائم و بارگاه ملکوتی ائمه اطهار (ع) است.

وی افزود: مردم استان لرستان از آغاز تشکیل ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک‌های نقدی و غیر نقدی فراوانی کرده‌اند و هدایای مردم این استان برای بازسازی عتبات عالیات بر کسی پوشیده نیست و هرکجا در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا کاری انجام‌گرفته مردم لرستان نیز در آن نقش داشته‌اند.

آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: مردم استان لرستان برای بازسازی عتبات عالیات در جای‌جای آن نقش داشته‌اند اما پیشنهاد داده شد تا یک نشانه خاصی از این مردم در عتبات عالیات باشد از این روساخت درب سرداب امام زمان (عج) در سامرا به لرستان اختصاص یافت و این درب به بهترین شکل ساخته شد.

وی بیان کرد: کاری که در ساخت درب سرداب امام زمان (عج) در استان لرستان انجام‌گرفته بی‌نظیر بوده است به‌نحوی‌که ازنظر فنی، ظرافت‌کاری و طلاکوبی کار خوبی انجام‌شده و هنرمندان باظرافت تمام‌کار را دنبال کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان ضمن تشکر و قدردانی مردم لرستان برای مشارکت در ساخت این درب گفت: مردم لرستان سخاوتمندانه این کار را انجام دادند اما این پایان کار نیست بلکه آغاز کار است و ما نشان دادیم که می‌توانیم کار بزرگتری را نیز انجام دهیم.

وی ساخت درب سرداب امام زمان (عج) را یک آزمایش برای مردم لرستان دانست و خاطرنشان کرد: این امتحانی بود که مردم لرستان از آن سربلند بیرون آمدند و امیدواریم کمک‌های این مردم همچنان ادامه پیدا کند.

آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت: در درب سرداب امام زمان (عج) 300 میلیون تومان بدهکاری وجود دارد که امیدواریم با دستان پر خیروبرکت مردم لرستان این مبلغ نیز تأمین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.