بجنورد- ۲۳ اردیبهشت ماه امسال بود که زلزله ای نسبتا شدیدی به بزرگی ۵ و ۷ دهم ریشتر خراسان شمالی حوالی پیش قلعه را لرزاندکه این زمین لرزه به ۱۰ هزار واحد مسکونی شهری در این استان خسارت زد.

سکونت طولانی زلزله زدگان در چادر، بهداشت و امنیت آنان را به خطر می اندازد

به گزارش قدس آنلاین، اکنون بعد از گذشت یک ماه از وقوع این زمین لرزه، این خانواده ها اکنون در زیر چادرها زندگی می کنند که، گرمای طاقت فرسا در زیر چادرها که افزایش دما در روزها و ماه های آینده هم تشدید خواهد شد زلزله زدگان روزه دار را نگران کرده است.

امام جمعه بجنورد با بیان این که یک لودر برای آواربرداری مناطق زلزله زده کافی نیست از مسئولان استان خواست به فریاد زلزله‌زدگان برسند.

آیت الله ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: شرایط بحرانی پس از زلزله اخیری که در برخی مناطق استان روی داد، نیازمند مدیریت قوی و برنامه‌ریزی‌های دقیق است تا دیدگاه مردم خسارت‌دیده، نسبت به نظام و عملکرد مسؤولان بهتر شود.
وی در ادامه خطاب به مسؤولان استان افزود: ارائه آمار کافی نیست؛ بلکه باید در عمل شاهد خدمت‌رسانی بهتر و سریع‌تر به مردم زلزله‌زده باشیم.


 

آیت الله یعقوبی اضافه کرد: نصب و استقرار چادرها و اسکان موقت مردم زلزله‌زده در ابتدای رخ دادن این حادثه اقدام مناسب و لازمی است؛ اما اگر سکونت انسان‌ها در این چادرها ادامه‌دار و طولانی باشد، امنیت و بهداشت آنها را به خطر می‌اندازد؛ ازاین‌رو مسؤولان باید به روند بازسازی و بهسازی مناطق خسارت‌دیده سرعت ببخشند.
وی تصریح کرد: کار کردن و خدمت به مردم آسیب‌دیده و خسارت‌دیده در مناطق زلزله‌زده استان جهاد است و باید با روحیه جهادی و بسیجی‌وار برای رفع مشکلات به وجود آمده تلاش کنیم.
وی تأکید کرد: قوانینی که برای شرایط عادی وضع‌شده‌اند، پاسخگوی شرایط بحرانی نیستند؛ به همین دلیل دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه بانک‌ها برای ارائه سریع‌تر تسهیلات به زلزله‌زدگان، خارج از روند طبیعی عمل کنند و به دنبال میان‌برها و تبصره‌هایی باشند که در قوانین بانکی برای این‌گونه موارد وضع ‌شده است.
آیت الله یعقوبی از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست با روحیه نوع‌دوستی و جهادی، تمامی امکانات، تجهیزات و توان خود را برای رفع مشکلات در مناطق زلزله‌زده به کار بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.