بیرجند- رئیس شورای عالی بسیج کارگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از تعداد واحدهای صنعتی که در سطح استان مستقر هستند ۴۵ درصد واحدها تعطیل است گفت: در سطح واحدهای معدنی استان نیز ۲۷ درصد واحدها غیر فعال است.

۴۵ درصد واحدهای صنعتی استان خراسان جنوبی تعطیل است

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی امیری پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: فعالیت‌های شورای عالی بسیج کارگری بیشتر در حوزه‌های کار و کارگری و صنعت و معدن استان است و در دل آن کارگروه‌ها و کمیته‌هایی فعال است.

وی افزود: در این راستا تلاش شده است که مأموریت‌هایی که انجام می‌شود در مسیر اقتصاد مقاومتی و فرمان مقام معظم رهبری باشد.

رئیس شورای عالی بسیج کارگری خراسان جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون در این بخش موفق بوده‌ایم بیان کرد: در سال ۹۵ شورای عالی بسیج در بین ۶۷۰ شورای کشوری مقام برتر را کسب و در جشنواره مالک اشتر تهران تقدیر شد.

امیری با بیان اینکه تاکنون در این شورا در شهرستان‌های استان جلسات متعددی برگزار و از نزدیک با مسائل و مشکلات صنعتی آن آشنا شدیم تصریح کرد: در این راستا پیگیری‌های لازم انجام شده است و بسیاری از مشکلات حل شده است.

وی با بیان اینکه بررسی‌های لازم در واحدهای صنعت و معدن انجام شده است خاطرنشان کرد: در این راستا مشکلات واحدهای صنعتی احصا شد و راهکارهایی مطابق هر کدام ارائه شده است.

رئیس شورای عالی بسیج کارگری خراسان جنوبی با بیان اینکه از تعداد واحدهای صنعتی که در سطح استان مستقر هستند ۴۵ درصد واحدها تعطیل است یادآور شد: در سطح واحدهای معدنی استان نیز ۲۷ درصد واحدها غیرفعال است.

امیری اظهار داشت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده عمده‌ترین مشکل این واحدها قبل از نقدینگی واحدهای صنعتی مشکل بازار است که باعث تعطیلی واحدهای شده است.

وی با بیان اینکه ما نتوانستیم بازار مناسبی برای واحدها تأمین کنیم افزود: در این راستا پیشنهاداتی در حال انجام است و یکی از این پیشنهادات طرح سرباز اقتصادی است.

رئیس شورای عالی بسیج کارگری خراسان جنوبی با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که طرح سرباز اقتصادی در سطح واحدهای تولیدی صنعتی اجرا شود گفت: چرا که از ظرفیت، توان و دانش این نیرو می‌توان استفاده و مسائل بازار را حل کرد.

امیری با بیان اینکه تاکنون در کشور این طرح با استقبال خوبی روبه‌رو شده است و امید است بتوانیم این امر را تقویت کرد افزود:  در خراسان جنوبی واحدهای صنعتی با این قضیه درگیر هستند.

وی نقش این شورا را هیئت‌های اندیشه‌ورز عنوان کرد و تصریح کرد: خوشبختانه ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه‌های محوری ما بوده است.

رئیس شورای عالی بسیج کارگری خراسان جنوبی، نقش شورا را نقش پیشنهادی، ارشادی و ارتباط با مسئولان عنوان کرد و گفت: فعال‌ترین و موفق‌ترین بخشی که در بسیج است بخش شورا است.

امیری اظهار داشت: ما معتقدیم بسیاری از مسائلی که تاکنون مطرح شده مسائل جاری واحدهای صنعتی است.

وی یادآور شد: از بخش‌های فعالی که در کارگروه شورا است حلقه‌های صالحین، قرارگاه جهاد اقتصادی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان و در این راستا ۶ دهستان هدف توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی و ۳ روستا نیز توسط آستان قدس رضوی حمایت می‌شوند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.