بیرجند- فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه خرید کالای ایرانی اصلی‌ترین راهکار حمایت از تولید، اشتغال و تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است گفت: این مهم در گرو جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور است.

خرید کالای ایرانی اصلی‌ترین راهکار حمایت از تولید و اشتغال است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی ناصری پیش از ظهر دوشنبه در کمیته هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بیرجند بیان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت جدی و اساسی باید پیگیری شود.

وی یادآور شد: اقدامات صورت گرفته تاکنون اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته است و دولت تدبیر و امید با تبیین سیاست‌های پیشگیرانه در جهت جلوگیری از ورود کالای قاچاق گام‌های بسیار موثری برداشته است.

وی با بیان مضرات و آسیب‌های جدی قاچاق کالا به تولید و اقتصاد داخلی افزود: خرید کالای ایرانی اصلی‌ترین راهکار حمایت از تولید و اشتغال و تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است که این مهم در گرو جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور است.

فرماندار شهرستان بیرجند تصریح کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز اولین اقدامی که باید صورت گیرد برنامه‌ریزی برای حذف زمینه‌های تبادل کالای قاچاق است.

ناصری به نامگذاری سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین مولفه‌های ارتقای تولید ملی و رونق اشتغال، محدود کردن و حذف کالای قاچاق و سوق دادن جامعه به سمت مصرف تولیدات داخل است.

وی فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه را در کاهش تقاضا برای کالای قاچاق موثر دانست و خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از قاچاق کالا همکاری  تعامل مثبت میان دستگاه‌های متولی و برنامه‌ریزی مناسب الزامی است.

فرماندار شهرستان بیرجند افزود: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و اجرایی شدن برنامه‌های آن باید به طور جدی به موضوع مبارزه با قاچاق کالا توجه کرد و آن را جزء اولویت‌های برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار داد .

ناصری اظهار داشت: بخشی از جامعه، مصرف کالای خارجی را به عنوان ارزش تلقی کرده و یا تصور کیفیت بالاتر از کالای خارجی دارند که امیدواریم با روشنگری رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی متولی تقاضا برای خرید کالای قاچاق در جامعه از بین برود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.