معاون مالی اداری ستاد دیه با پیش‌بینی آزادی ۹ هزار زندانی غیر عمد در سراسر کشور گفت: تا کنون ۱۰۵ هزار زندانی جرائم غیر عمد توسط ستاد دیه آزاد شده است.

پیش‌بینی آزادی ۹ هزار زندانی غیرعمد در سراسر کشور

به گزارش قدس آنلاین، علی مهربان عصر امروز در مراسم جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد هرمزگان، با بیان اینکه ستاد دیه یک ستاد مردمی است اظهارداشت: ستاد دیه با ابتکار شهید متولی در سال ۱۳۶۹ پایه‌گذاری شده و در طول ۲۵ سال فعالیت توانسته با حمایت مردم و خیرین تعداد ۱۰۵هزار زندانی را از زندان آزاد و به جامعه بازگرداند.

 وی در ادامه با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان قرار داریم  بیان داشت: همانگونه که  مستحضرید هر زندانی بیش از ۴ نفر چشم به راه دارد که زندگی را با سختی و مشقت می‌گذارند و نیازمند حمایت و کمک هم‌نوعان خود هستند.

مهربان افزود: سال گذشته توانستیم با کمک مردم و خیرین بالغ بر ۹ هزار و ۱۳۴ نفر زندانی غیر عمد را از زندان‌های کشور آزاد کنیم و از این ۹ هزار نفر که بالغ بر۷۴۰میلیارد تومان بدهی داشتند ۴۰ درصد از مبلغ بدهی،  توسط شکات مورد گذشت قرار گرفت مابقی مبلغ نیز با کمک‌های مردم، خیرین و تسهیلات بانکی، فرایند آزادی این زندانیان را فراهم ساخت.

وی ادامه داد: در هرمزگان به عنوان یکی از استان‌هایی که از کمک‌های بالای خیرین در این زمینه برخوردار است، ۱۳۴نفر زندانی غیر عمد چشم انتظار کمک مردم و خیرین هستند و برای آزادی آنها بیش از ۱۶۷میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم که امید است باهمت و حضور مردم و خیرین و مشارکت حداکثری تعداد کثیری از این زندانیان را به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

معاون اداری مالی ستاد دیه کشور ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز با کمک خیرین و مردم تعداد ۹ هزار نفر از زندانیان غیر عمد کشور آزاد و تا عید فطر  به جمع خانواده‌های خود باز گردند.
 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.