بیرجند-فرماندار شهرستان بیرجند از شناسایی ۸۰ خانواده آسیب پذیر ناشی از آسیب های مواد مخدر در بیرجند خبر داد و گفت: تغییرات فرهنگی و مشکلات روانی باعث گرایش به مواد مخدر می شود.

تغییرات فرهنگی و مشکلات روانی باعث گرایش به مواد مخدر می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی ناصری پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی با مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیرجند از شناسایی ۸۰ خانواده آسیب پذیر ناشی از آسیب های مواد مخدر در بیرجند خبر داد و بیان کرد: این خانواده‌ها بعد از شناسایی به نهادهای حمایتی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه تغییرات فرهنگی و مشکلات روانی باعث گرایش به مواد مخدر می شود یادآور شد: برای مبارزه با مواد مخدر  نباید به سمت خانواده هایی که دارای مشکلات اقتصادی هستند برویم.

فرماندار شهرستان بیرجند اظهار داشت: باید آموزش و کنترل لازم را داشته باشیم تا بتوانیم میزان مصرف مواد مخدر را کاهش دهیم.

ناصری تصریح کرد: در بحث مبارزه با مواد مخدر اولویت های بسیار مهمی در راستای فرامین رهبر انقلاب هم سال گذشته و هم امسال توسط وزارت کشور به همه استان ها ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: این امر اهمیت موضوع مبارزه با مواد مخدر هم افزایی و همکاری دستگاه ها را به ما نشان می دهد.

فرماندار شهرستان بیرجندبا بیان اینکه برنامه امسال با پنج رویکرد اصلی است افزود: مقابله با عرضه مواد مخدر و روان گردان‌ها و امور بین الملل، فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر و روان گردان‌ها، درمان و کاهش آسیب های اعتیاد، صیانت اجتماعی و توسعه و فعالیت های ستادی و فرابخشی از جمله رویکردهای این برنامه است.

ناصری یادآور شد: طبق برنامه ششم توسعه تلاش می‌شود تا پایان سال جاری به میزان پنج درصد قاچاق، ترانزیت، ورود و عرضه مواد مخدر را کاهش دهیم.

وی اظهار داشت: اگر این برنامه دنبال شود امیدواریم در پایان برنامه حداقل ۲۵ درصد ورود، عرضه، قاچاق و ترانزیت مواد مخدر را کاهش دهیم.

فرماندار شهرستان بیرجند به اقدامات انجام شده در سال گذشته اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این زمینه تدوین و اجرای طرح کنترل آسیب های ناشی از اعتیاد در سطح شهرستان بود.

ناصری بیان کرد: در این راستا تلاش شد از ظرفیت های این طرح به صورت پایلوت در یکی از روستاهای حاشیه شهر  با کمک سپاه پاسداران اقدام کنیم.

وی افزود: همچنین سال گذشته به برخی از خانواده های درگیر با آسیب های ناشی از مواد مخدر کمک شد و حدود ۸۰ نفر آسیب پذیر ناشی از مواد مخدر در بیرجند شناسایی و به نهادهای حمایتی معرفی شدند.
فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه سال گذشته بازدیدهایی از مراکز ترک اعتیاد انجام و حدود ۱۰ جلسه برگزار شد بیان کرد: همچنین سال گذشته ۵۰ مصوبه داشتیم.
ناصری  با بیان اینکه  کاهش تقاضا و میزان وابستگی و کم کردن گرایش به مواد مخدر مدنظر ما است یادآور شد: قطعا زحمات بسیاری برای مبارزه با مواد مخدر انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: آنچه که ما را امیدوار می کند تا بتوانیم این معضل را کمرنگ کنیم و از بین ببریم بحث عزم ملی و اجتماعی شدن است.
فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه آموزش عالی موثر در گروه های سنی مختلف می تواند در کاهش این معضل موثر باشد گفت:مباحث بیکاری و کمبود اشتغال نیز در برخی زمینه ها موثر بوده است.
ناصری با بیان اینکه عدم بیکاری و اشتغال عامل اصلی برای شروع مصرف مواد مخدر نیست اظهار داشت: برخی هستند که دارای شغل و وضعیت مالی خوبی هستند اما به سمت مواد مخدر رفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.