انتقادی که در مورد آن وجود دارد این است که این سند، فرهنگ جامعه‌ ما را نشانه گرفته و بر عقاید ما تأثیرگذار است. اینگونه هم نیست که یک مؤسسه بخواهد آن را اجرا کند و دیگری نه. اگر هم بتوان اینگونه عمل کرد که تعداد معدودی بخواهند اجرا نمایند، تبعات آن را می‌تواند در دراز مدت بر کل جامعه بگذارد.

سند۲۰۳۰ فرهنگ جامعه‌ ما را نشانه گرفته است

   به گزارش «قدس آنلاین»،  ابراهیم فدایی، استاد دانشگاه آزاد اراک در رابطه با سند آموزشی ۲۰۳۰ اذعان داشت:

«پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب در هفته‌ معلم و با توجه به اینکه ما اسناد ملی و داخلی پیرامون آموزش ‌و فرهنگ داریم و مهمتر از آن با توجه به اینکه ما به عنوان یک جامعه اسلامی که می‌توانیم از روایات اهل بیت-علیهم السلام- بهره‌مند شویم و از آنها جهت رشد اخلاق و فرهنگ جامعه استفاده نماییم، هیچ نیازی به امضای این سند و امثال آن نبوده که بخواهیم از فرهنگ کشورهای غربی که در تمامی دوره‌ها سوءظن ما را برانگیخته‌اند و به دنبال ریشه‌کن کردن انقلاب و عقاید ما هستند، استفاده کنیم، لذا به جای آنها باید تعالیم قرآنی را به صورت عملی در جامعه تداعی نمائیم.»

وی پیرامون تناقضات فرهنگی و اجتماعی موجود در این سند افزود:

«انتقادی که در مورد آن وجود دارد این است که این سند، فرهنگ جامعه‌ ما را نشانه گرفته و بر عقاید ما تأثیرگذار است. اینگونه هم نیست که یک مؤسسه بخواهد آن را اجرا کند و دیگری نه. اگر هم بتوان اینگونه عمل کرد که تعداد معدودی بخواهند اجرا نمایند، تبعات آن را می‌تواند در دراز مدت بر کل جامعه بگذارد.»

فدایی در مورد طی نشدن مراحل قانونی جهت اجرای این سند ادامه داد:

«دولت باید به دور از مخفی کاری و انجام کارهای محرمانه این کار را انجام داده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی بیان می‌کرد و با طی مراحل قانونی آن را به اجرا می‌رسانده است. این کار مورد انتقاد قشر دانشگاهی و به خصوص مذهبی نیز می‌باشد. در مسائل فرهنگی دشمن همیشه با مطالعه و یک کار ظریف پیش می‌رود و با حرکت مورچه‌ای(کند و حساب شده) دست به تغییر عقاید مردم می‌زند. به عنوان مثال، سندی که اجرای آن در کتب ما شروع شده، می‌تواند در آینده تغییرات گوناگونی را درعرصه های دیگر هم داشته باشد و موضوع را حادّ نماید. امیدواریم که به آن زمان نرسد و در همین حال پایان یابد. در غیر اینصورت، اگر ادامه پیدا کند، تبعات بد و ناگوار آن را در جامعه خواهیم دید.»

وی دلیل اصرار رئیس جمهور بر اجرای این سند را اینگونه ارزیابی کرد:

«علت اصلی بی‌توجهی دولت به این مسائل، وجود بدون تحرک اطرافیان و نهادهای فرهنگی جامعه و بی‌توجهی مسئولان زیربط به این موضوع است. دولت روحانی نشان داده است که طرفدار مذاکره بوده و ذاتاً غرب‌گرایانه دارد. در خیلی از مسائل، علیرغم اینکه باید سنجیده عمل شود، در جامعه جهانی به دنبال اعتمادسازی طرف غربی هستند و برای جلب کردن رضایت طرف مقابل در زمینه‌های فرهنگی، نظامی، اقتصادی و… اموری را انجام می‌دهند که آن طرف رضایت‌مندی خود را پیدا کند. اما این امور در بلندمدت باعث نابودی کشور خواهد شد.»

فدایی در پایان خاطرنشان کرد:

«با افزایش تقوای الهی میان مردم و مخصوصاً جوانان و افزایش بصیرت در میان آنان باید از این موضوعات جلوگیری شود و مردم بیداری خود را به مسئولین و جامعه جهانی نشان دهند.»

منبع: استادنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.