قائم مقام وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی، گفت: حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر جمعیت حاشیه‌نشین در کشور وجود دارد که عوارض زیادی را برای کودکان کار در این مناطق ایجاد کرده است.

وجود ۱۰تا ۱۲ میلیون جمعیت حاشیه‌نشین در کشور

   به گزارش «قدس آنلاین»،  ابوالحسن فیروزآبادی امروز در چهارمین جلسه شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان با اشاره به تغییرات رشد جمعیتی موضوع کودکان کار را حائز اهمیت دانست.

وی گفت: حاشیه‌نشینی عوارض زیادی برای کودکان در این مناطق دارد.

وی با اشاره به تغییرات رشد جمعیتی، افزود: ایجاد ١٠تا ١٢ میلیون جمعت حاشیه‌نشین تغییرات سریع جمعیتی را در این مناطق ایجاد کرده است.
این نشست که با تلاش دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حضور اعضای شورا و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد گزارشی از نتایج طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی ارائه شد.

وی در جمع‌بندی این نشست، گفت: درارتباط با مشاغل پرخطر کودکان به ویژه زباله‌گردی، گزارش‌هایی توسط سازمان‌های مردم نهاد ارائه شد و با توجه به ظرفیت قانونی خوبی که در این حوزه وجود دارد با تشکیل یک کارگروه نسبت به حل این معضل اقدام خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در رابطه با کودک‌آزاری نیز در این نشست بحث شد و با توجه به اهمیت موضوع، کارگروهی در این خصوص تشکیل خواهد شد تا به بررسی همه جانبه این مساله بپردازیم.
فیروزآبادی همچنین گفت : مسأله اختصاص بیمارستان‌هایی ویژه کودکان کار و خیابان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تهران مطرح و گفته شد که علیرغم دستور وزیر بهداشت مبنی بر ارائه خدمات درمانی توسط بیمارستانهای سینا، بهارلو و امام خمینی (ره) بیمارستان‌ها مقید به ارائه این خدمات به صورت رایگان به کودکان کار و خیابان نیستند و دستور وزیر بهداشت دراین خصوص عملاً عملیاتی نشده است و پیگیر این موضوع خواهیم شد.

قائم مقام وزیر کار گفت: در زمینه لایحه حمایت از کودکان بحث شد که دبیرخانه این موضوع را نیز پیگیری و نتیجه را به اطلاع شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان می رساند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.