بیرجند- معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به کاهش جمعیت روستاهای استان گفت: مهاجرت ها نشان از کوتاهی در بحث مدیریت دارد.

کاهش جمعیت روستاهای خراسان جنوبی/ مهاجرت ها نشان از کوتاهی در بحث مدیریت دارد

به گزارش قدس آنلاین، فرهادی روز سه شنبه در نخستین کارگروه استانی مدیریت جامع حوزه آبخیز اظهار کرد: علی رغم اینکه از اوایل انقلاب اعتبارات بسیار خوبی در زمینه عمران و آبادانی روستاها هزینه شده است اما متاسفانه امروزه تعداد زیادی از روستاهای استان خالی از سکنه شده است.

وی با بیان اینکه تمامی امکانات زیرساخت عمرانی در روستاها فراهم است اما جمعیتی وجود ندارد، افزود: مهاجرت ها نشان از کوتاهی در بحث مدیریت دارد.

معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر اشتغال مردم به خصوص جوانان در اولویت کار دولت قرار گرفته است، گفت: هدف اصلی از تشکیل کارگروه مدیریت جامع حوزه آبخیزداری قرار گرفتن فعالیت های دستگاه ها در یک چارچوب مشخص است.

وی با بیان اینکه توانمند سازی جامعه روستایی از اهداف مهم اجرای طرح مدیریت جامع حوزه آبخیزداری است، عنوان کرد: اگر مردم روستا توانمند شوند بسیاری از مسائل و مشکلاتی که امروزه گریبان گیر آن هستیم کاهش خواهد یافت.

فرهادی با اشاره به اینکه انسجام بخشیدن به فعالیت های جداگانه دستگاه ها از جمله اهداف اصلی کارگروه است، بیان داشت: تمام هدف از اجزای این طرح تامین اعتبارات نیست چراکه بسیاری از کارهار به تامین اعتبار نیاز ندارد بلکه مدیریتی درست لازم دارد.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم باید بالا برود، افزود: متاسفانه ایجاد و اجرای تاسیسات در برخی مناطق برای مردم توقع بیجا ایجاد کرده  است.

معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر مردم در اجرای طرح ها و پروژه ها مشاکت داشته باشند دلسوزی برای آن طرح نیز به حد اعلا خواهد رسید، گفت: امروز با مشارکت مردم باید کاری نمونه در استان انجام شود.

وی با بیان اینکه توزیع اعتبارات استانی در اختیار کمیته برنامه ریزی شهرستان است، اظهار کرد: سعی خواهیم کرد از دیگر منابع اعتباری که به استان تزریق می شود برای اجرای بهتر این طرح کمک بگیریم.

فرهادی ادامه داد: دامنه شمول اجرای این طرح صرفا آبخیزداری نیست بلکه حوزه های بوم گردی، صنایع دستی و محصولات کشاورزی را نیز شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه آن چه در اجرای این طرح ملاک قرار گرفته استفاده از ظرفیت و توان بومی است، گفت: اگر بتوانیم پروژه ها را به صورت موفق اجرا کنیم و ملی شوند خواهیم توانست در سطح بین المللی نیز آن ها را دنبال کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.