باخزر- امام‌جمعه باخرز گفت: شب قدر، بهترین فرصت برای تغییر و تعیین تکلیف زندگی در یک سال آینده است.

شب قدر، بهترین فرصت برای تغییر است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌ مهدی امجدی زاده امام‌جمعه شهرستان باخرز در مراسم احیای شب قدر که شب گذشته با حضور جمعی از مردم در مسجد جامع امام علی (ع) شهر باخرز برگزار شد، با اشاره به اهمیت شب‌های قدر در خودسازی و تغییر گفت: شب قدر، بهترین فرصت برای تغییر و تعیین تکلیف زندگی در یک سال آینده است و باید از این شب قدر تا شب‌های قدر سال آینده، بهترین عبادات، مناجات‌ها و عبودیت پروردگار متعال را داشته باشیم و لازمه این کار این است که در شب قدر، ارزش و اعتبار خود را در درگاه خداوند متعال بالا ببریم.

وی با اشاره به احادیث و روایاتی از ائمه اطهار (علیهم‌السلام) در خصوص جایگاه والای شب‌های قدر افزود: شب قدر یک معیاری برای سنجش خودمان است. باید نگاهی به یک سال گذشته زندگی خودمان بیندازیم و ببینیم از شب‌های قدر سال قبل تا الأن چه کارهایی را انجام داده‌ایم و چقدر حرمت نگه داشتیم و اعمال خودمان را بسنجیم تا با مرور آن، ببینیم عملکردی که در طول یک سال قبل داشتیم چگونه بوده است؟ باید از فرصت شب قدر به‌عنوان شب محاسبه اعمالمان استفاده کنیم و نسبت به تغییر در زندگی خود اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام‌ امجدی زاده به فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی اشاره کرد و اظهار داشت: امام سجاد (ع) در دعای ابوحمزه ثمالی، راه طلبیدن از خدا و ارتباط گرفتن با او را به ما یاد داده است. اگر چیزی هم برای عرضه به خداوند نداریم، باز هم می‌توانیم از یک راه روی به درگاه احدیت بیاوریم و آن هم محبت به علی بن ابیطالب(ع) و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) است. سرمایه محبت به علی (ع) و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) بهترین سرمایه‌ای ای است که برای عرضه به پروردگار متعال در شب قدر داریم و باید قدر این سرمایه را بدانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.