نینجای ایرانی در چندسال اخیر، یکی از سوژه‌ترین رشته‌های ورزشی مخصوص بانوان ایران در رسانه‌های بین‌المللی بوده که از رویترز گرفته تا شبکه‌های آمریکایی و اروپایی، تصویر و خبرش را منتشر کرده‌اند.

دختران نینجای ایرانی

نینجای ایرانی در چندسال اخیر، یکی از سوژه‌ترین رشته‌های ورزشی مخصوص بانوان ایران در رسانه‌های بین‌المللی بوده که از رویترز گرفته تا شبکه‌های آمریکایی و اروپایی، تصویر و خبرش را منتشر کرده‌اند.

بانوان نینجای که خبرساز شدند

رسانه‌های آن‌ور آبی به‌خاطر تصویر غلطی که از زنان و دختران ایرانی دارند، بیشتر اوقات از مشاهده موفقیت‌ها و تلاش‌های زنان ایران در عرصه‌های هنری، ورزشی، علمی و حتی سیاسی و اجتماعی متعجب می‌شوند، اما ظاهراً این‌بار با مشاهده بانوان نینجاکار ایرانی بیشتر از دفعات قبل متعجب شده و فیوز پرانده‌اند. آن‌جوری‌که در خبرها آمده، چند نشریه خارجی مانند «سان» و روزنامه «دیلی‌میل» تصاویری از زنان ایرانی که تمرینات نظامی سخت و حرفه‌ای را با سلاح‌های راست‌راستکی برای نینجا شدن، آن هم به‌شکل کاملاً حرفه‌ای انجام می‌دهند، منتشر کرده و این‌جوری اظهارنظر کرده‌اند که زنان نینجای ایرانی درحالی‌که پوشش کامل اسلامی دارند، آموزش‌های لازم برای مقابله با دشمنان را می‌بینند. در این گزارش آن‌ها به‌سراغ باشگاهی در ۲۵ مایلی تهران رفته‌اند که در حال‌حاضر چهارهزار کارآموز زن برای نینجاکار حرفه‌ای شدن در آن  آموزش می‌بینند. آن‌ها یاد می‌گیرند از دیوارها بالا بروند و پایین بپرند، در کوه‌ها پنهان شوند و با دشمنان مبارزه کنند. دانشجویان مدرسه نظامی زنان درطول تمرین‌های خود مبارزه با شمشیر، نیزه، تیراندازی با کمان و دیگر فنون رزمی را یاد می‌گیرند. البته به‌گفته رسانه‌ها، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های خارجی، همه‌اش درمورد این خانم‌های قهرمان به‌به و چه‌چه نکرده‌اند، بلکه گاه توهم زده و به آن‌ها اتهامات بی‌اساس هم زده‌اند و فعالیت آن‌ها را به مسائل نظامی مرتبط دانسته و تحلیل‌های عجیب و غریبی هم منتشر کرده‌اند که نتیجه‌اش را دیده‌اند. به‌طور مثال خبرگزاری رویترز قبلاً به‌واسطه تروریست نامیدن بانوان نینجاکار ایرانی، به دادگاه احضار شده و مراتب اعتراض شدید جامعه ورزشی کشور به این رسانه خبری، منعکس شده است.

نینجا دقیقاً یعنی چه؟

از آنجایی‌که بیشتر ما نینجاها را توی کارتون‌ها و فیلم‌های حادثه‌ای یا بازی‌های رایانه‌ای، آن هم بیشتر در کسوت لاک‌پشت‌های نینجا دیده‌ایم، لازم دیدیم خدمتتان عرض کنیم که ورزش رزمی نینجا مربوط به کشور ژاپن است. نینجاها مزدوران مخفی دوران ژاپن فئودال بودند. تخصص نینجاها، نبردهای تن به تن در جنگ‌های غیرمتعارف بود. نینجاها از هنر رزمی و روش تهاجمی به نام «نینجوتسو» استفاده می‌کردند. نینجوتسو که توسط نینجاها کاربرد دارد، در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا، به‌عنوان یک رشته ورزشی شناخته شده و طرفداران بسیاری دارد. البته تا همین چنددهه پیش این ورزش به‌خصوص در کشور ما بیشتر مختص مردان بود، اما در حال‌حاضر این رشته ورزشی بین بانوان ورزشکار ایرانی هم حسابی طرفدار پیدا کرده و همین حالا که شما این خبر را می‌خوانید، هزاران بانوی نینجاکار ایرانی در برخی از شهرهای کشور مشغول فراگیری فنون سخت این رشته رزمی هستند.

بانوانی که حریف می‌طلبند

خوب است بدانید که حدود ۱۲هزار باشگاه بدنسازی و پرورش اندام در سراسر کشور وجود دارد که حداقل نیمی از آن‌ها مختص بانوان ورزشکار است و ظاهراً هر روز هم بیشتر از روز قبل بر تعداد خانم‌های علاقه‎‌مند این رشته‌های سخت و سنگین که به مردانه‌بودن معروف هستند، افزوده می‌شود. حالا رشته‌هایی مانند پرتاب وزنه، کشتی آلیش، تکواندو، کاراته و حتی بوکس و بدنسازی و پرورش اندام حرفه‌ای در بالای فهرست علاقه‌مندی‌های ورزشی خانم‌های ایرانی قرار دارد و آن‌ها توانسته‌اند با گذشت دو دهه در بعضی از این رشته‌ها حرفه‌ای شده و خودی نشان دهند. حتماً هنرنمایی لیلا رجبی و کیمیا علیزاده را هنوز به خاطر دارید. البته خوب است بدانید که این فقط بانوان نینجای ایرانی نیستند که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته‌اند، بلکه پیش از این پس از بانوان تکواندوکار ایرانی، مچ‌اندازان زن ایرانی که در رقابت‌های بین‌المللی شرکت کرده بودند نیز سوژه رسانه‌های غربی شده بودند. ظاهراً برای دنیا،‌ مشاهده دختران ایرانی قوی با قدرت بدنی عالی، جالب‌توجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.