وزیر پیشین ورزش گفت: خداوند وسعتی داده است تا فراموش کنیم جفای عدّه ای را که در دو سال اول انتخاب کی روش، چه جنجالها و جسارتهایی به پا کردند.

در دو سال اول انتخاب کی روش، چه جنجالها به پا کردند!

به گزارش قدس آنلاین، محمد عباسی در یادداشتی، با اشاره به فرایند صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی روسیه، انتخاب کارلوس کی روش در سال ۱۳۸۹ را از جمله تصمیماتی با دورنمای مدیریتی دانست. مشروح یادداشت عباسی در زیر می آید:

« روزگار دست برنده را بالا می برد

در ادبیات مدیریتی، انسجام و یکپارچگی تصمیمات، که در غرب به آن«integrity»می گویند، تاثیری مهمّی در موفقیت یک مجموعه پایداری آن دارد. یعنی علاوه بر این که یک تصمیم باید در کوتاه مدت موجب بهبود یک سیستم شود، باید اثرات بلند مدت آن در ارتقاء مجموعه و هماهنگی با سایر اجزا به دقّت سنجیده شود.

یکی از این جنس تصمیمات، انتخاب مربیان برای تیم های ورزشی و قهرمانان بین المللی بود که باید با بینش صحیح و مکانیزم دقیقی رخ می داد که نه تنها در یک مقطع کوتاه بتواند باعث تحوّل و پیشرفت شود، بلکه بتواند برای حداقل هشت سال آینده تیم جوان و منسجمی را تربیت کند. مانند فرایندی که در والیبال این کشور به لطف الهی رخ داد.

انتخاب کارلوس کی روش نیز، با تمام قصّه های خاص خود که در حوصله این یادداشت نیست، از این جنس تصمیمات بود. به هنگام انتخاب او در سال ۸۹، یکی از شاخص های مهم آن، ویژن یا دورنمای مدیریتی و ارتقای فنی فوتبال بود نه یک تحول مقطعی صرف. لذا با توجه به کارنامه درخشان کی روش در تیم های پایه در پرتغال و قابلیت ویژه او در توانمندسازی جوانان، نهاد تصمیم ساز ورزش کشور در آن زمان مصمم شد که از او در هدایت تیم ملّی فوتبال ایران استفاده کند.

وقتی در سال ۹۲ یعنی در اواخر دولت دهم تیم ملی فوتبال کشورمان برای اولین بار به عنوان سرگروه آسیا به جام جهانی راه یافت، برایم کاملا واضح بود که تیم ملی فوتبال ایران با این سرمربی مدبر پرتغالی راهش را برای آینده ای درخشان پیدا کرده است. امروز که می بینم این تیم جوان، اینچنین مقتدر و منسجم بازی می کند، بر خود لازم می دانم که از کی روش به عنوان معلمی کاردان و هم از فرزندان این ملت، جوانان تیم ملّی فوتبال ایران، تشکر و قدردانی کنم. بی شک روزهای بهتری برای فوتبال ایران در پیش است.

خوشبختانه در دولت یازدهم برخلاف رویه مدیریتی آن که هر کاری در دولت قبلی انجام شده است، باید تخریب شود اجازه دادند این تصمیم درست، ادامه پیدا کند. الحمدالله خداوند وسعتی داده است تا فراموش کنیم جفای عدّه ای را که در ماه ها و در دو سال اول انتخاب کی روش، چه جنجالها و جسارتهایی به پا کردند.

حال بعضی از آنها در این روزها جوری از کی روش بُت می سازند که نزدیک است تاریخ تولد او را هم به تصمیمات جناح خود منتسب کنند! بهرحال سنّت روزگار است که زمان دست برنده را بالا می برد.

در این ایام لیالی قدر از ملت عزیز ایران، دعا برای فرزندان خود در همه صحنه های علمی و شغلی و ورزشی را مسئلت دارم.

محمد عباسی، وزیر اسبق ورزش و جوانان»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.