اصفهان- فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح مقابله و برخورد با پوشاک های نامتعارف در این استان خبر داد و گفت: برای مقابله با بدپوششی مردم در کنار پلیس به میدان بیایند و در جهت ترویج امربه معروف و نهی از منکر اقدام کنند.

مردم برای مقابله با بدپوششی در کنار پلیس به میدان بیایند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار عبدالرضاآقاخانی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تأثیر معنوی ماه مبارک رمضان در کاهش جرایم،   اظهارکرد: امسال در ماه مبارک رمضان شاهد کاهش ۲۵ درصدی آمار وقوع جرایم در سطح استان اصفهان هستیم.

وی در خصوص ماموریت های پلیس استان اصفهان در سال ۹۶ تصریح کرد: برخورد با کانون های جرم اولویت نخست ماموریت نیروی انتظامی است به طوری که طی فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری در نظرسنجی های انجام شده بیش از ۹۳ درصد مردم در این باره دغدغه داشتند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان برخورد با ناهنجاری ها، جمع آوری معتادان ولگرد و توزیع کنندگان خرد مواد مخدر، ساماندهی امور ترافیکی و مبارزه با کالاهای فاقد شناسنامه را از دیگراولویت های پلس اصفهان در سال جاری برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به کاهش جرایم خشن در استان اصفهان، گفت: در استان اصفهان اراذل و اوباش در چنگ پلیس و قانون هستند.

سردار آقاخانی ادامه داد: در دو ماه گذشته شاهد کاهش موارد جرایم خشن از جمله آدم ربایی ۵۷ درصد،   قتل با ۵۴ درصد، تجاوز به عنف ۲۸ درصد کاهش داشته و در مجموع جرایم خشن ۷ درصد کاهش داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به  عدم وجود سازوکاری برای ارتباط ناشنوایان در مواقع ضروری با پلیس ۱۱۰ اشاره و اظهارکرد: برای رفع این مشکل طرح سامانه ارتباطی ناشنوایان با مرکز پلیس ۱۱۰ به عنوان پنجمین طرح کلید خورده استان اصفهان هفته گذشته با همکاری بهزیستی  به اجرا درآمد تا این ارتباط با یک شماره تلفن محقق شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان  با اعلام سامانه پیامکی ۰۹۰۱۱۰۱۰۱۱۰ برای ارتباط ناشنوایان با پلیس ۱۱۰، تصریح کرد: این سامانه در حال حاضر فقط در شهر اصفهان فعلا کارآیی دارد.

وی ادامه داد: در دو ماه گذشته کشف سرقت ۲ درصد، سوخت قاچاق ۱۳۲ درصد، سلاح قاچاق ۲۳ درصد افزایش یافته است.

سردار آقاخانی اظهارکرد: طی این مدت در زمینه دستگیری وارد کنندگان کالای قاچاق  ۴ درصد افزایش دستگیری داشتیم.

وی همچنین از کاهش ۱۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در استان اصفهان خبر داد و تاکید کرد: بعد از ماه مبارک رمضان شیب اجرای عملیات های پلیس تند تر خواهد شد تا امنیت استان پایدارتر شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح مقابله با روزه خواری در ماه مبارک رمضان گفت: در راستای اجرای این طرح ۳۰ تیم بررسی صحنه روزه خواری در استان فعال شدند و بنا بر آخرین گزارش ها آمار روزه خواری در شهر اصفهان کمتر بوده و تعداد معدودی که مشاهده شده نیز برای تظاهر به روزه خواری نبوده است.

وی در خصوص طرح برخورد با بدپوششی اظهارکرد: پس از ماه مبارک رمضان، طرح مقابله و برخورد با بد پوششی و استفاده از پوشاک های نامتعارف در همه شهرهای استان اصفهان عملیاتی می شود.

سردار آقاخانی تصریح کرد: برای مقابله با بدپوششی مردم در کنار پلیس به میدان بیایند و در جهت  ترویج امربه معروف و نهی از منکر اقدام کنند.

وی ادامه داد: برای برخورد با بد پوششی ۲۶ دستگاه وظیفه دارند که اگر هر کدام از آنها به وظیفه خود عمل می کردند نتیجه مطلوب حاصل می شد ...

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد:آموزش ها و تذکرات لازم به متصدیان واحدهای صنفی پوشاک شهر اصفهان برای عدم فروش پوشاک نامتعارف داده شده و قرار شده بازرسان اتحادیه نیز از واحدهای صنفی بازرسی مستمر داشته باشند.

وی در ادامه به وضعیت رانندگی در شهر اصفهان اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه غالب مردم مقررات رانندگی را رعایت می کنند.

سردار آقاخانی گفت: آن دسته از موتورسیکلت سوارانی که بی محابا وارد بزرگراهها می شوند و هیچ توجهی به هشدارهای پلیس ندارند باید بدانند که شماره پلاک موتورسیکلت ها نیز توسط دوربین های نصب شده در بزرگراهها ثبت می شود.

وی ازاجرای طرح ویژه تشویق رانندگان قانونمند و راکبان موتورسیکلت قانونمند در هفته نیروی انتظامی خبر داد و افزود: در این طرح ۵ هزار نفر راننده نمونه انتخاب و به صورت ویژه تشویق خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.