اصفهان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون حدود ۱۰ هزار گردشگر خارجی از صحن امام‌زادگان شمال استان اصفهان بازدید کرده‌اند.

۱۰۰۰۰ گردشکر خارجی از امام‌زادگان شمال اصفهان بازدید کردند

حجت‌الاسلام رضا صادقی در این باره اظهارداشت: این امامزادگان شامل امامزاده هلال‌بن علی، مشهد اردهال و امامزاده‌ امیر احمد کاشان هستند.

وی با بیان اینکه برای راهنمایی این گردشگران در امامزاده «امیراحمد» کاشان و مسجد امام اصفهان یک مُبلغ مذهبی مسلط به ۳ زبان انگلیسی، عربی و فرانسوی مستقر شده است، افزود: جزوه‌هایی برای آشنایی این گردشگران با امامزادگان عظیم‌الشأن اصفهان به زبان‌های انگلیسی و عربی به چاپ رسانده و در اختیار این مسافران قراد می‌دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین آمار بازدید کنندگان خارجی از امامزادگان منطقه کاشان است، خاطرنشان کرد: کاشان شهری گردشگری است و به‌همین دلیل امامزاده «امیراحمد» بیشترین گردشگر خارجی را جذب خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۸۱۷ امامزاده وجود دارد که حدود ۱۴۰ مورد در شهر اصفهان هستند، گفت: در مجموع در استان اصفهان ۴۰ امامزاده وجود دارد که گردشگران خارجی از آنها بازدید می‌کنند.

حجت‌السلام صادقی تصریح کرد: در همه امامزاده‌های استان اصفهان آئین‌های ویژه ماه مبارک رمضان همچون جزءخوانی قرآن کریم و مراسم ویژه شب‌های قدر برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.