شهرکرد-مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال‌وبختیاری گفت: احیای صنایع‌دستی فراموش‌شده در دستور کار قرار دارد.

احیای صنایع‌دستی فراموش‌شده در دستور کار قرار دارد

به‌گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل‌میراث‌فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری چهارمحال‌ و بختیاری، بهمن عسگری‌سوادجانی در دیدار صنعت‌گران و کارکنان اداره‌کل با نماینده‌ ولی‌ فقیه در استان اظهار کرد: برخی از رشته‌های صنایع‌دستی همچون سبدبافی، لوده‌بافی و ... در حال فراموشی است که احیا و حفظ آن‌ها در دستورکار میراث‌فرهنگی، ‌صنایع‌دستی و گردشگری استان قرار گرفته است.

وی افزود: مراحل ثبت شهرکرد به‌عنوان شهر جهانی نمد در حال انجام است و به‌ همین منظور تولید اقلام مختلف نمدی از جمله کیف‌، کفش، کلاه و ... به‌صورت پایلوت در استان چهارمحال‌وبختیاری انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان عنوان کرد: در سال گذشته در حوزه صنایع‌دستی یک هزار و ۵۰ فرصت شغلی فرام شده است و بازارچه‌های فصلی در زمان اوج سفرها به استان برپا می‌شود همچنین در شهرستان‌های ۹گانه در صورت اعلام آمادگی افراد دارای زمین مناسب و همکاری شهرداری‌ها بازارچه دایمی صنایع‌دستی احداث می‌شود.

عسگری‌سوادجانی خاطرنشان کرد: آموزش رایگان از طریق امضای تفاهم‌نامه‌های مختلف با کمیته امداد، فنی‌وحرفه‌ای، بهزیستی و امور زندان‌ها به‌عنوان فعالیتی بین‌بخشی در راستای ایجاداشتغال ارارئه می‌شود.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به ایجاد اشتغال روستایی اضافه کرد: در روستاهای صعب‌العبور و محروم نیز آموزش‌ رایگان انجام می‌شود و به افراد دارای توان ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی تسهلات اعطا می‌شود.

عسگری‌سوادجانی تصریح کرد: گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، خورجین‌بافی و گیوه‌بافی ازمهم‌ترین صنایع‌دستی روستایی است و در روستاهای سرآقاسید، خویه و چین مجتمع‌های کارگاهی صنایع‌دستی در راستای اقتصاد مقاومتی  راه‌اندازی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خاطر نشان کرد: مجتمع‌های کارگاهی برای افراد کم‌توان مالی ایجاد و تجهیز ان‌ها نیز انجام می‌شود همچنین شرکت توسعه گردشگری به‌منظور خرید تضمینی محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در شهرکرد راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.