بردسکن- امام جمعه بردسکن از کمبود پزشک متخصص و راکد ماندن پروژه کنار گذر این شهرستان انتقاد کرد.

انتقاد امام جمعه بردسکن از کمبود پزشک متخصص و راکد ماندن پروژه کنار گذر

به گزارش قدس آنلاین ،حجت الاسلام علی اصغر امینی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان  که با حضور قشرهای مختلف مردم در محل مسجد جامع این شهر برگزار شد از راکد ماندن پروژه کنار گذر بردسکن  به شدت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این پروژه از یک قدمت بیش از ۱۰ سال برخوردار است و با گذشت این مدت هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی عنوان کرد: نبود کنار گذر در بردسکن باعث شده است تمامی وسائط نقلیه سنگین از چهارراه فجر و با عبور از منطقه مسکونی بلوار ۱۳ آبان و قدس تردد کنند که این مهم باعث سلب آسایش و امنیت ساکنین این منطقه شده است.

وی  همچنین از کمبود پزشک متخصص در بیمارستان ولی عصر بردسکن انتقاد کرد و گفت: شهرستانی که بیش از ۲۲ سال است به شهرستان ارتقاء پیدا کرده است و قریب به ۸۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است و در مسیر چهارراه مواصلاتی چندین استان کشور قرار گرفته است آیا درست است که بیماران برای درمان خود به شهرهای دیگر عزیمت کنند.

وی از مسئولان استان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان خواست به مطالبات مردم رسیدگی کنند و در جهت تامین و اعزام پزشک متخصص اقدام جدی کنند.

امام جمعه بردسکن اظهارداشت: اگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد نمی تواند پزشک متخصص شهرستان بردسکن را تامین کند تا  مسئولان شهرستان  تصمیم دیگری  را بگیرند

وی از نماینده مردم خواست برای رفع مسایل و مشکلات شهرستان زمینه حضور برخی از وزراء را  به شهرستان فراهم کنند تا از نزدیک در جریان مشکلات مردم منطقه قرار بگیرند.  امام جمعه بردسکن از مسئولان خواست از بیان مسایل و مشکلات به مسئولان استانی و کشوری ابا نکنند و با شجاعت مشکلات را به  گوش مسئولان برسانند.

 حجت الاسلام امینی اظهارداشت: متاسفانه به خاطر نبود امکانات و پزشکان متخصص درآمد بیمارستان ولی عصر بردسکن به  سال ۹۳ برگشت خورده است و این مایه ننگ است که مردم برای  سونوگرافی و یا متخصصین زنان و زایمان و اطفال به شهرهای دیگر عزیمت کنند.

امام جمعه بردسکن بر حضور گسترده مردم درراهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد و گفت: مردمی که در همه صحنه ها حماسه می آفریند و در هفته آینده نیز با حضور گسترده خود پاسخ دندان شکنی را به یاوه گویی های دشمنان خواهند زد وظیفه مسئولان است که در جهت خدمت رسانی بی منت به مردم اقدام کنند و گره ای  ازمشکلات آنها را باز کنند.

وی در بخش دیگری از مطالبش به هفته جهادکشاورزی اشاره کرد و گفت: در سال ۵۸ به فرمان امام راحل جهادسازندگی   پایه گذاری شد و حقیقتا جهادسازندگی در آغازین انقلاب خدمات خوبی را در مناطق محروم ارائه داد.

وی عنوان کرد: امروز نیز کارشناسان جهادکشاورزی باید با همان روحیه جهادی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی براقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال در روستاها گام های موثری را برای ماندگاری روستاییان و  توسعه کشاورزی شهرستان بردارند.

وی وضعیت آب  شهرستان را با توجه به خشکسالی های ۱۶ ساله و افت شدید منابع آبی نگران کننده اعلام کرد و گفت:  کشاورزی به روش سنتی دیگر جواب نمی دهد که می طلبد بهره برداران بخش کشاورزی به سمت روش های نوین آبیاری  حرکت کنند.

امام جمعه بردسکن گفت: خوشبختانه دولت در بحث اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و بارانی تسهیلات خوبی در نظر گرفته است که متقاضیان می توانند دراین زمینه اقدام کنند. 

وی اظهارداشت:  اگر کشاورزی در روستاها رونق بگیرد و روش  های جدید اجرا شود و کشت هایی صورت بگیرد که با اقلیم منطقه سازگاری داشته باشد در تثبیت روستاییان و افزایش ضریب ماندگاری آنها می توان گام های موثری برداشت وگرنه شاهد  افزایش حاشیه نشینی  در شهرها خواهیم بود.

وی از حضور بسیار خوب مردم شهرستان در مراسم شب های لیالی قدر تقدیر کرد و گفت: مردم  شهرستان با پوشیدن لباس سیاه عشق و ارادت و دلدادگی خود را به  مولای متقیان  ابراز کردند و در سوگ این امام همام اشک ماتم ریختند.

وی تشکیل  بیش از ۴۰۰ جلسه دوره قرائت قرآن در اقصی نقاط شهرستان را حاکی از متدین بودن وولایت مداری مردم عنوان کرد و گفت:  ما نباید فقط به آیات قرآن اکتفا کنیم بلکه باید در آیات قرآن تدبر کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.