یزد - مدیرعامل شرکت آبفار استان یزد گفت: ۸۵ درصد جمعیت روستایی استان یزد با جمعیت درحدود ۲۳۳ هزار نفر زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند .

۸۵ درصد جمعیت روستایی استان یزد تحت پوشش شبکه آبرسانی است

به گزارش قدس آنلاین، محمد فاتحی اظهارداشت: از تعداد کل  یک هزارو ۱۸۹روستای استان ۵۶۷ روستا و۵ شهرتحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد بوده از این شمار ۴۰۲روستا بالای ۲۰ خانوار می باشند که اولویت تامین آب این شرکت نیز با روستاهای بالای ۲۰ خانوار تعریف شده است.

وی افزود: علاوه بر شمار روستاهای یاد شده ۵ شهر استان یزد نیز با توسعه از روستا به شهر باید از زیرمجموعه شرکت آبفار استان خارج شوند ولی با این وجود هنوز آب شرب مورد نیاز آنها توسط این شرکت تامین می شود.

فاتحی با بیان اینکه مشترکان شرکت آبفاراستان هم اکنون۱۰۵ هزار و ۶۰۶ مشترک گزارش می باشند تصریح کرد: شرکت آبفاریزد ۱ هزار و ۶۳۷ کیلومتر خط انتقال و۴/۴۰۵ کیلومتر شبکه توزیع آب دارد که از این میزان در حدود۴۵ درصد آن فرسوده بوده و باید مورد بازسازی و نوسازی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مخازن در مدار شبکه آبرسانی روستایی استان۹۸ هزار و ۹۲۷متر مکعب است افزود: در این شبکه ۸۱ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت روزانه ۵۴۷/۷۸ متر مکعب در روز کار پمپاژ را انجام میدهند.

این مسئول در ارتباط با بازدیدهای خود از تاسیسات آبرسانی شهرستان ها نیز گفت: در این بازدید نقاط بحرانی حوزه آبرسانی شهرستان ها با حضور مدیران شهرستانی مورد بررسی قرار گرفته و عمده هدف بازدید از تاسیسات آبرسانی شهرستان ها به حداقل رساندن مشکل کم آبی مشترکان برای فصول کم آب سال بویژه تابستان است.

فاتحی خاطر نشان ساخت: در این راستا با حضور کارشناسان و با بهره وری لازم تلاش می شود که با راهکارهایی که ارائه می شود میزان پایداری در تامین آب مصرفی مشترکان در فصول کم آب را افزایش دهیم و مشترکان نیز با مصرف بهینه آب می توانند نقش چشمگیری در تامین پایداری آب مصرفی مورد نیاز خود داشته باشند.

مدیر آبفار یزد افزود: برای حل مشکل کمبود آب شرب در استان تعریف پروژه های ملی در حوزه بازسازی و مرمت خطوط و تاسیسات آبرسانی و تعریف پروژه های جدید احداث یک ضرورت است و در این راستا محقق شدن  به موقع کل بودجه های مصوب نیز یکی از راهکارهایی است که می تواند به مدیریت در حوزه آبرسانی شبکه روستایی استان یزد کمک شایانی کند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.