اقتصاد / زهرا طوسی: قیمت ارز مثل نرخ بلیت آژانس‌ها و خدمات مسافرتی تحت تأثیر تعطیلات عید فطر و آغاز روزهای سفر قرار دارد و طی دو روز گذشته 20 تومان گران‌تر شده است.

نوسان نرخ ارز مقطعی است

اقتصاد / زهرا طوسی: قیمت ارز مثل نرخ بلیت آژانس‌ها و خدمات مسافرتی تحت تأثیر تعطیلات عید فطر و آغاز روزهای سفر قرار دارد و طی دو روز گذشته 20 تومان گران‌تر شده است.

کارشناسان معتقدند که این افزایش نرخ دلار که از اول هفته جاری آغاز و دوشنبه تا ۳۷۶۵ تومان نیز رسیده است، تحت تأثیر عوامل دیگری نیز قرار دارد.

شاخص بازار ارز که روز شنبه با ۹ تومان افزایش به ۳۷۳۵ تومان رسیده بود در دومین روز هفته ۱۱ تومان رشد کرد و دوشنبه با جهش به 3750 تومان در بالاترین رده قیمتی قرار گرفت.

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و ارز در گفت‌وگو با خبرنگار ما این افزایش قیمت ارز را ناشی از افزایش تقاضا می‌داند و با اشاره به اینکه سال گذشته درست در همین ایام این اتفاق افتاد و شاهد جهش قیمت طلا و ارز بودیم، می‌افزاید: به خاطر نزدیک شدن به عید فطر، شروع تعطیلات و افزایش درخواست ارز مسافرتی، قیمت طلا و ارز در کشور روند صعودی می‌گیرد.

کشتی آرای با اشاره به اینکه بورس بازی یک اتفاق عادی و روزمره در این بازار است معتقد است که اگر اتفاقات اخیر را تب بازار بدانیم شاید این تب تا زمانی که تقاضا وجود دارد ادامه داشته باشد و باز هم بر قیمت دلار بیفزاید.

بهنام اسفندیاری صراف و فعال بازار ارزهم با تأکید بر اینکه این یک تأثیر موقتی بر بازار ارز بود که توسط خود بانک مرکزی ایجاد شد، تصریح می‌کند: عرضه ارز توسط بانک مرکزی سبب افزایش قیمت‌ها شد که البته این روند صعودی تا ظهر کنترل شد و امروز به همان روند عادی خود باز خواهد گشت.

وی با اشاره به اینکه دلار دوشنبه تا ۳۷۵۰ تومان جهش داشت معتقد است که سه شنبه این رقم روند کاهشی را طی خواهد کرد و به رقم 3740 تومان خواهد رسید.

*رابطه ارز با بحران مؤسسات مالی

فرید قاسمی صراف و کارشناس این حوزه نیز با اشاره به بحران مؤسسات مالی معتقد است که نقدینگی مردم که این روزها از مؤسسات برداشته می‌شود وارد بازار ارز شده و تقاضا را افزایش داده، زیرا این عرصه، میدانی سودآور برای نقدینگی‌های سرگردان است که هر فردی می‌تواند به آن وارد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.