شهرکرد-نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: کسانی که به فکر ایجاد رابطه ایران با آمریکا هستند این فکر غلط را کلا دور بریزند چراکه آمریکا کلا با موجودیت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مشکل دارد.

کسانی که به فکر ایجاد رابطه ایران با آمریکا هستند این فکر غلط را دور بریزند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام ظهر سه شنبه در سومین نشست مردمی ستاد انتفاضه و قدس استان گفت: باید در ماه مبارک رمضان در افزایش معنویت و نورانی کردن دل ها تمرکز کنیم و در محضر پروردگار دل ها را نرم کنیم و بدانیم که مشکلات ما در سایه قصاوت قلب ماست.

حجت الاسلام  نکونام افزود: قساوت قلب خطر بزرگی است و اگر کسی نتواند خود را با انوار عالم هستی مطابقت دهد همیشه در انواع مشکلات گرفتار است.

وی تصریح کرد: اگر توانسته باشیم از فضای معنوی ماه مبارک رمضان بهره مند شده باشیم و از فیض دعا، تقرب به درگاه پروردگار و شب زنده داری ها برای مناجات بهره جسته باشیم یقینا" به دستاورد مهمی رسیده ایم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به انجام وظایف مهم در ماه مبارک رمضان گفت:  از جمله وظایف در این ماه مسئله قدس است که این حرکت در واقع به گونه ای به ماه رمضان جهت داده است.

 حجت الاسلام نکونام مسائل سیاسی را جزء مهم و اساسی ماه رمضان برشمرد و افزود: برپایی اعمال ماه رمضان تنها روزه داری و و یک سری عبادات خشک نیست و باید ماه رمضان را با مسائل سیاسی و روز دنیا بیامیزیم چراکه حقیقت عبادت بدون توجه به عمق عبادت بیهوده است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) با آن بصیرت، با آن چشم نافذ و دل نرمشان جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس اعلام کردند، چرا که عبادات ماه رمضان با روز قدس کامل میشد.

وی افزود: آن چیزی که در جمهوری اسلامی نهادینه شده رعایت اصول خارجی است که امام خمینی(ره) در کشور وضع کردند.

حجت الاسلام نکونام در ادامه با اشاره به سیاست های خارجی ایران گفت: یکی از اصول مهم اصل رابطه انقلاب با آمریکا است چرا که آمریکا بعنوان یک نظام سلطه جو و جنایتکار هیچ گاه نمی تواند با انقلاب رابطه ای داشته باشد.

وی تاکید کرد: کسانی که به فکر ایجاد رابطه ایران با آمریکا هستند این فکر غلط را کلا دور بریزند چراکه آمریکا کلا با موجودیت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مشکل دارد، بنابراین تا جمهوری اسلامی است آمریکا با ما دشمن است و سازش با دشمن معنا ندارد.

حجت الاسلام نکونام مسئله قدس از دیگر اصول سیاست خارجی برشمرد و گفت: مسئله قدس، مسئله صهیونیست ها است، انقلاب به هیچ عنوان نمی تواند با صهیونیست ها کنار بیاید، همانطور که امام راحل فرمودند: مسئله مبارزه با رژیم صهیونیستی و حمایت از قدس با عبادات و مسائل ما گره خورده است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: اصل مهم سیاست خارجی ،اصل عزت انقلاب است و ایران با هر جا که بخواهد تعامل داشته باشد حتما باید بر اساس حفظ عزت انقلاب صورت گیرد و هیچ کس به هیچ عنوان حق ندارد با جایی ارتباط برقرار کند بدون اینکه اصل عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی حفظ شود.

حجت الاسلام نکونام در پایان گفت:بدانید با شرکت در روز بزرگ قدس یک عبادت بزرگ انجام داده اید و این عملتان در نزد پروردگار متعال از جایگاه والایی برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.