مشهد- تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه پیروزی و نصرت الهی از آنِ ملتی است که در راه خدا ایستادگی و پایمردی داشته باشد، گفت: نشانه‌های مدد الهی در اقتدار و شوکت ایران اسلامی قابل مشاهده است.

نشانه‌های مدد الهی در اقتدار و شوکت کشور قابل مشاهده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم که با حضور زائران بارگاه مطهر رضوی در ایوان مقصوره مسجد جامعه گوهرشاد برگزار شد، به تفسیر سوره «الماعون» پرداخت و با اشاره به آیه‌های «أَرَأَیْتَ الَّذِی یُکَذِّبُ بِالدِّینِ»، «فَذَلِکَ الَّذِی یَدُعُّ الْیَتِیمَ» و «وَ لَا یَحُضُّ عَلیَ‌ طَعَامِ الْمِسْکِینِ» در این سوره، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در این سوره می‌فرماید کسانی که روز جزا را دروغ می‌خوانند، همان کسانی هستند که ایتام را به سختی از خود می‌رانند و دیگران را به اطعام به مستمندان تشویق نمی‌کنند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان رسیدگی به محرومان را از مبانی اصلی دین اسلام برشمرد و تصریح کرد: خداوند متعال در سوره «الماعون» بیان می‌فرماید که از صفات کسانی که روز پاداش را تکذیب می‌کنند، آن است که یتیمان را با خشونت از خود می‌رانند. توجه به ایتام، فقرا و مسکینان در اسلام امری شعاری نیست و ریشه عمیق در اخلاق اسلامی، مورد تأکید در آیات قرآن و آشکار در سیره ائمه هدی(ع) است.

وی راه سعادت را توجه به تمام اعمال عبادی در کنار هم دانست و تصریح کرد: نماز، روزه، ذکات، امر به معروف و نهی از منکر، دستگیری از فقرا و سایر اعمال و فرایض عبادی هرکدام جایگاه خود را دارند و در کنار یکدیگر می‌توانند راه سعادت انسان را تکمیل کنند.

ریا و سمعه، آفت اعمال نیک

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه آفت اعمال نیک، ریا و سمعه است، اظهار کرد: ارزش‌گذاری اعمال نیک بر مبنای حسن فعلی و فاعلی توأم با هم است، هر عمل خوبی صرفاً دارای نیت پاک نیست؛ بسیاری در این عالم سفره اطعام پهن می‌کنند، اما همه آن‌ها ارزشمند نیست. آن سفره اطعامی ارزشمند است که تنها برای رضای ذات اقدس الهی پهن شده باشد.

وی با اشاره به آیه «الَّذِینَ هُمْ عَنْ صَلَاتِهِمْ سَاهُونَ» کم توجهی به نماز را یکی دیگر از نشانه‌های افرادی دانست که به قیامت ایمان ندارند و بیان کرد: آنهایی که از نماز غافل و اهتمامی به این امر ندارند و آن را سبک می‌شمارند در این آیه شریفه به عنوان تکذیب گران روز جزا خوانده شده‌اند.

اجازه نمی‌دهیم عیادی دشمن کشور را ناامن کنند

تولیت آستان قدس رضوی در فراز پایان سخنان خود با اشاره به اینکه پیروزی و نصرت الهی از آن ملتی است که در راه خدا ایستادگی و پایمردی داشته باشد، نشانه‌های مدد الهی را در اقتدار و شوکت کشور قابل مشاهده دانست و تأکید کرد: سخن ما با مستکبران، دشمنان و بدخواهان این ملت غیور و کسانی که سعی در ناامنی این کشور اسلامی دارند، آن است که «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست / عرض خود میبری و زحمت ما میداری».

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه ملت ایران هیچگاه ظلم پذیر نخواهند بود، اضافه کرد: پیام حمله موشکی ایران اسلامی به گروهک‌های تروریستی تکفیری آن است که ایران، کشوری ظلم ستیز است و اجازه نخواهد داد ظلم ادامه پیدا کند.

وی گفت: با اقتدار و عزتی که از خون شهدا بدست آورده و از امام راحل و رهبری عظیم شأن آموخته‌ایم، اجازه نخواهیم داد امنیت کشور با توطئه عیادی دشمن از بین رود. عملیات اخیر علیه مواضع داعش نشان از اراده جدی نیروهای مسلح ایران اسلامی برای تعقیب دشمنان و ان‌شاءلله به خاک مذلت نشاندن آن‌هاست.

حجت‌الاسلام رئیسی با گرامی داشت یاد شهدای عملیات تروریستی حرم مطهر که در ۳۰ خرداد ۱۳۷۳ به وقوع پیوست، بیان کرد: آنانی که در روز عاشورا به حرم مطهر رضوی و این جایگاه نورانی و مضجع شریف و امن جسارت کردند و زائران این بارگاه ملکوتی را به خاک و خون کشاندن هیچگاه از نگاه خداوند و مردم بخشیده نخواهند شد، این جنایت امتداد همان جسارت‌ها به خانه امام صادق(علیه‌السلام) و خانه حضرت صدیقه کبری فاطمه اطهر(س) بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.