یزد- استاندار یزد گفت: مردم با اعتماد کامل به کارشناسان در معدوم‌سازی طیورشان برای پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان داوطلبانه اقدام کردند که نشانگر صداقت مدیران استان و اعتماد مردم در کنترل این بیماری بود.

اعتماد مردم و همکاری دستگاه ها عامل موفق مهار آنفلوانزای حاد پرندگان بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی در نشست قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی یزد اظهار داشت: در مهار بیماری‌هایی مانند تب کریمه کنگو، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و آفت مگس مدیترانه‌ای در استان شاهد هم‌افزایی و همکاری خوب همه دستگاه‌ها بودیم و یکی از دلایل موفقیت در مهار این بیماری‌ها همین همکاری به‌موقع دستگاه‌ها است.
استاندار یزد گفت: در بحث کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از حمل‌ونقل و فروش طیور زنده جلوگیری شد همچنین کشتارگاه‌ها هم در پیشگیری از بیماری‌ها به‌خوبی ساماندهی شدند.

وی افزود: مبارزه با این بیماری‌ها دارای جنبه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و بهداشتی است و هرچند خطر بزرگی محسوب می‌شود ولی با همکاری قابل‌مهار است.
میرمحمدی در خصوص مهار آفت مگس مدیترانه‌ای در استان گفت: یکی از مشکلاتی که در مهار این آفت مطرح است بحث خرده مالکی است که با همکاری باغداران این مشکل مرتفع خواهد شد.
وی با اشاره به موضوع مسمومیت دانشجویان دانشگاه یزد نیز گفت: این موضوع می‌تواند تجربه خوبی برای استان باشد تا در همه مکان‌های عمومی و پرجمعیت مانند پادگان‌ها و خوابگاه‌ها، رستوران‌ها و غذا پزی‌ها دقت بیشتری شود و کارشناسان حضور پررنگ‌تری داشته باشند و از تبعات منفی جلوگیری کنند.
استاندار یزد با بیان اینکه با آموزش بسیاری از اتفاقات را می‌توان پیشگیری کرد گفت: صداوسیما در بحث آموزش عمومی نقش مهمی دارد و با همت بلند همه دستگاه‌ها و همدلی‌هایی که وجود دارد بیش ‌از پیش می‌توانیم شاهد سلامت و بهداشت مناسب و پیشگیری از خطرات باشیم و درنتیجه در امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شاهد موفقیت بیشتری کسب نماییم.
این نشست با موضوع بیان عملکرد سه ماه پدافند غیرعامل زیستی استان یزد در خصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تب کریمه کنگو، آفت مگس مدیترانه‌ای و مسمومیت دانشجویان دانشگاه یزد برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.